Sängliggandes

Usch det är så kämpigt nu att jag inte vet vad jag ska skriva för att inte låta självmordsbenägen. Slutveckorna jag var gravid med Ludvig hade jag bara hundarna att ta hand om, och när jag väntade Filippa hade jag hjälp med hushållet och Ludvig av vår au-pair, Thavy, i hela två månader innan BF. Men nu har jag två underbara, men inte särskilt självständiga och alltid så samarbetsvilliga, barn att ta hand om själv bara veckor innan den stundande förlossningen.

Och det är jobbigt.

Speciellt då jag har så in i h**vetes ont hela tiden. Är det inte foglossningen så är det förvärkarna eller den konstanta smärtan i mage, rygg och ljumskar. Oftast är det allt samtidigt. Och självklart gör det alltid ondast A) på kvällen när barnen ska fixas med och B) på natten när jag borde sova men ligger och andas igenom smärtan. Jag äter alvedon som hjälper lite mot värken i ljumskarna, men biter inte på de andra smärtorna.

Jag vill så gärna att det ska vara fint här hemma innan Casper kommer, men jag kan inte ens böja mig ner för att plocka upp de miljoner småsaker som hamnar på golvet när man har barn. Istället ligger jag på sängen och dricker saft, småäter (lyfter med mig en bricka med allt möjligt på morgonen för att undvika att gå upp och ner för många gånger under dagen) och tittar på Netflix varvat med att göra lite mer produktiva saker på datorn.

Sen fasar jag för att åka och hämta barnen igen. Dels för att det kommer göra ont, och dels för att jag vet att jag kommer tappa humöret vid något tillfälle och skrika på barnen som förstås inte kan rå för att de är 1 och 3 år gamla. Jag är helt enkelt en kass mamma för tillfället.

Snälla Casper, vänta inte allt för länge på att komma ut, för jag vet tyvärr inte hur mycket längre jag klarar detta!

4O0A0789
4O0A0776
Ett par typiska gravidbilder från bröllopet. ❤ Fotograf Anna Ejemo.

En av mina mer produktiva saker jag kan göra sängliggandes är en massa fotoprojekt som måste tas hand om. Som tex förstoringar och TACKKORT(!!!) från bröllopet. Dock avskyr jag verkligen att göra detta. Vilket företag ska man gå via? Vilka har bäst priser/bäst verktyg/bäst kvalitet? Hjälp!!!

4 thoughts on “Sängliggandes

  1. Hej Anna! Fy din stackare, hoppas hoppas bebis kommer snart! Det låter verkligen inte roligt för dig… Hade vi bott närmare hade jag kunnat komma och hjälpa dig, men blir svårt till vardags ❤️ Bävar själv för graviditeten om man skulle skaffa en till och då har jag ändå oftast en man på hemmaplan samt haft lätta graviditeter. Du är verkligen en hjälte som tar dig igenom detta, stor kram! ❤️

  2. Jag tycker också du är en hjälte! Jösses! Jag tycker det är kämpigt att rodda två barn själv när min man åker iväg på jobbresor 3-4 dagar 2-3 ggr/år. Och jag är inte gravid. =) Förstår inte hur du klarar det, jag är MYCKET imponerad. Heja!

Kommentera gärna!

