Fotografen Ludvig

Hej underbara måndag! Jag tycker alltid det är så lustigt att läsa hur alla andra tycker helgen går för fort och avskyr måndagar. Själv älskar jag när måndagen kommer och jag får lite lugn och ro! Speciellt nu när jag behöver det som höggravid, men även när jag vanligtvis sitter och jobbar. Glada barn får leka i vattenpölarna på förskolan – glad mamma får ligga på sängen och vila. Idag när jag kom hem från lämningen städade jag bara upp efter frukosten och gick upp och sov en timme drygt. Vilket galet sömnbehov jag har nu när jag gått in i vecka 40!

Igår var vi bara hemma hela dagen inomhus och gjorde inte mycket. Ludde var med två av sina förskolekompisar och pappor på Monster Jam i lördags, och den utflykten kombinerat med att han fått alldeles för lite sömn i veckan (pappa som inte riktigt håller läggtiderna, mamma som inte vill mysa på natten och lillasyster som väcker för tidigt) gjorde att han var totalt färdig i lördagskväll och somnade på soffan med feber. Jag var dock relativt övertygad om att det rörde sig om ren och skär utmattning, och mycket riktigt var han feberfri och glad när han vaknade ca 14h senare.

Vilket fall ville vi ha en lugn dag och Linus fixade lite här hemma medans jag låg i sängen och vek bebiskläder (herregud vad mycket vi har!). Ludde myste en del med mig också och hittade min Canon PowerShot bredvid sängen som han började fotografera med. Kan ni gissa vad typ det första han ville ta ett kort på var? Nej, och jag tänker inte säga. Bara att vissa saker måste vara genetiska, för det finns definitivt ingen som lärt honom detta!!! Jag gjorde inte en stor grej av det, men var ju tvungen att berätta för Linus…

Jag tyckte iallafall det var lite kul nu att gå igenom bilderna han hade tagit och intressant att se vad han funnit värdigt att fotografera. Mammas mage förstås.
IMG_0429

Och utsikten från vart vi låg.
IMG_0437

Förstås på pappa (och Filippas fötter) som kom upp för att höra vad jag hade att berätta om vad Ludde gjort. Hrrrmmm.
IMG_0446

På sitt stökiga rum samt massor av närbilder på hans lilla babytäcke han fick av mormor när han föddes.
IMG_0474IMG_0473

Pappa igen.
IMG_0469

Och mamma med bebiskläderna. ❤
IMG_0463IMG_0513

Nja, vet inte om han är redo för sitt eget instagramkonto riktigt än, men han hade iallafall kul när han fotograferade!

Förutom att leka fotograf fick han faktiskt en liten Lego polishelikopter också som han pysslade ihop tillsammans med sin pappa. Hans allra första sak i smålego! Han har inte visat något intresse för det tidigare, men hans pedagog på förskolan sa att han leker gärna med lego där, och då jag visste vi hade den där påsen (tror det var en Libero poängshop gåva) så passade det bra att han fick den. Det börjar bli dags att skriva julklappslistor till barnen…

IMG_0427
Lille fotografen (fast fotograferad av mig)

Kommentera gärna!

