Gravidvecka 40 (39+5)

Tänk va, bara två dagar från BF nu! Men inga känningar… Vilket vi förstås hoppas är lugnet före stormen.

Jag har inget mvc besök att rapportera från denna vecka, men jag pratade med min barnmorska igår då jag var lite orolig efter min korta bb vistelse då jag fick veta av barnmorskan på bb att Casper ligger på ett lite ovanligt sätt. Saken är den att sen en vecka tillbaka förändrades formen på magen som liksom har ett hål mitt på magen där man får plats med en handflata. Typ som magen är som ett hjärta uppifrån. Jag har undrat en del över varför, och blev lite stressad över att jag inte förstod riktigt vad dom menade på bb. Vilket fall säger min mvc barnmorska att jag inte behöver tänka på det överhuvudtaget och att jag inte ens kommer märka det som omföderska. Skönt.

Hon berättade då att i min journal så står det att jag är 4cm öppen men att livmodertappen inte är helt utplånad. Det finns inga tecken på att förlossningen skulle komma igång nu, men tänker att jag ska ut och röra lite på mig sen och låta gravitationen jobba lite till min fördel. Fredagen den 13e, perfekt dag att föda väl? 😉

gravidvecka 40
gravidvecka 40
gravidvecka 40gravidvecka 40gravidvecka 40

Kommentera gärna!

