Återbesök på BB

Ännu en dag som bara flugit iväg. Det blir lätt så när barnen inte är på förskolan och dagarna bara går åt att ”släcka bränder”. Kaos.

Idag hade vi återbesökstid på BB Stockholm för att väga, göra pku test och kolla hans bilirubinvärde. När vi var på återbesök med Ludvig visade sig att han hade gått ner 500g, så återbesöket är lite känsligt för mig. Men tack och lov så har amningen gått precis lika bra som jag hoppats på, och Casper hade bara gått ner 3%. Underbart! Och hans bilirubinvärde var bra, så även om han är lite ”gul” så är det ingen fara.

Lite läskigt var det när barnmorskan skulle dra blod till pku testet som dom tydligen gärna gör från blodådror på huvudet nu. Hon fick sticka två gånger för att få ut tillräckligt med blod, men Casper rörde inte en min. Jag fick en spruta med sockerlösning i och det räcker som smärtlindring.

IMG_0854

Ludde och Filippa fick vara hemma hos faster Hanna medan vi var på återbesöket vilket dom var så glada för. När vi kom hem fick vi besök av Astrid med familj, så fullt upp. För vissa låter det kanske galet att träffa så många vänner när Casper är så liten, men det är helt enkelt lättare för oss när Ludde och Filippa får leka med kompisar.

Imorgon ser jag dock fram emot en lugn dag med Filippa och Ludde på förskolan och som jag bara kan ligga och gosa med Casper och pussa på hans lena kinder. Världens mysigaste.

Kommentera gärna!

