Hörseltest

Jag höll ju på att glömma att Casper skulle in till BB idag igen (denna gången till patienthotellet) för att göra hörseltest. Men vi hann i tid och Casper klarade sig sovandes igenom testet utan anmärkning. Och nu är vi tack och lov klara med tester på ett tag! Nästa koll på honom blir genom hembesöket som BVC gör, och det är ju bara mysigt. Speciellt då vi redan känner vår BVC sköterska eftersom Ludde och Filippa också går till henne.

Allting tar längre tid med bebis då man ska tajma in amning och bajsblöjor som sker när man är som mest stressad. Att ha lång framförhållning är a och o för att slippa just det – stress.

Nu ska Casper och jag hänga på soffan resten av dagen och fika, mysa och påbörja vår förlossningsberättelse. Eftersom Casper sover i princip HELA tiden så får han ligga i knät eller i babybädden medan jag kan fixa med lite annat på datorn även om jag stannar upp varannan minut bara för att pussa honom på kinden eller lukta lite på huvudet. Och när han öppnar sina ögon i några minuter, då är vi som hökar på honom och berättar hur älskad han är. Obegripligt stort hur kär man kan bli i en liten bebis. ❤

IMG_0809IMG_0804-2

Categories JAG

Kommentera gärna!

