Mina söner <3

Hur svårt min äldsta son än må ha det med omställningen som skett i och med att hans mamma inte längre finns lika tillgänglig, så finns det inga tvivel om att han älskar sin lillebror. Ludde är så stolt över Casper och vill visa honom för alla sina vänner, samtidigt som han är tydlig med att det är bara hans lillebror och ingen annan får pussa honom.

När han kommer hem från förskolan springer han direkt och säger hej till Casper och är lillebror ledsen så kan Ludde sitta och trösta eller sjunga för honom utan att jag bett honom. Och när oförsiktiga syrran gör något knasigt (som tex lägger sig ovanpå Casper) så ropar Ludde alltid efter mig och försvarar Casper så gott det går. Fina och kärleksfulla storebrorsan!

IMG_1043IMG_1041IMG_1014

Nu tror jag inte Luddes ”uppror” endast beror på att vi blivit fler, utan det var väl hans tur att komma in i en trots fas. Men jag hoppas innerligt den är över snart, för ibland känner jag inte igen min son och jag saknar min lille kompis!

Kommentera gärna!

