Kolik

Det går inte särskilt bra nu. Kolik, sömnlöshet, urinvägsinfektion… Jag vet inte var jag ska börja. Casper har det jobbigt med magen och om han inte hålls upprätt en lång stund efter han ammat så kräks han ordentligt. Och det är ändå ingen garanti för att mjölken inte kommer upp ändå. Samtidigt är hans mage ofta stenhård och det bökas och stökas tills han lyckas prutta eller bajsa. Och bajset är väldigt vattnigt och mer som diarré.

Det funkade ett tag att reglera längden jag ammade, men nu blir han bara arg och jag måste fortsätta. Vi kan med andra ord konstatera att vi har en kolikbebis.

Nästa steg är att jag utesluter mjölk ur min diet då Casper kan ha en komjölkallergi. Det hade ju varit skönt om man fick en lösning, och att Casper skulle få slappna av.

Jag kan inte riktigt förklara hur trött och sliten jag känner mig. Utöver att Casper håller mig vaken så hade Knas-Filippa tagit av sig pyjamas och blöja igår under natten och kissade förstås ner sängen. Dessutom vaknar Ludde ofta och måste bli tröstad.

Som ”icing on the cake” så var jag på vårdcentralen idag pga mina besvär men är inte mycket klokare. Orkar inte skriva mer om det nu så får vänta.

Mvh, uppgiven trebarnsmamma

image
image
Väldigt fina är dom alla tre iallafall ❤

4 thoughts on “Kolik

  1. Åh fy vad jobbigt.
    Ida hade också kolik, inte värsta värsta men ändå kolik. Jag slutade med komjölk och det blev något bättre, slutade även med lök, vitlök, kål, ägg. Sen när det blir bättre när de blir lite äldre så började jag med de produkterna igen och det har fungerat bra sen att äta allt.
    När hon skrek som mest läste jag hos någon på instagram (högst ovetenskapligt säkerligen) att kolikbarn blir glada barn. Och det göll jag hårt vid,och det tycker jag än så länge stämmer iaf.
    Om det var något som fungerade så var det vår ergobaby sele. Inte alltid men den har ändå varit en räddning imånga fall och är det ffa.
    Kram till dig!

  2. Har du testat kiropraktor? Kan tyckas konstigt med en sån liten men jag gick till kiropraktor med båda barnen när de bara var ngn vecka gammal och har haft barn som sovit gott, inte krånglat med magen etc. Kan om inte annat vara värt ett försök! De knäcker inte som en kiropraktor gör på en vuxen utan trycker bara lätt på vissa muskler. Dock är det bara ett fåtal som utövar på bebisar (bla en kvinna på Täby kiropraktorklinik som heter Sue). Hon hävdar själv att behandlingen kan hjälpa mot kolik.

    1. Stort tack för ditt tips! Har fått det av andra också som tyckt det hjälpt. Nu tror jag vi hittat en lösning på problemet för han mår mycket bättre sen jag började äta mjölkfritt! Så skönt! Men tack ändå och ska bära med mig tipset ifall att…

Kommentera gärna!

