Dåligt start på året

Jag har länge fasat för hur januari skulle bli då Linus börjar sin nya tjänst i London imorgon som är heltid och håller honom hemifrån ännu mer än tidigare. Så när Linus berättade för mig imorse att Filippa hade kräkts under natten så dog något inom mig och jag gav upp. Jag brukar alltid prata om inställning, och hur allt hänger på om man är positiv eller negativ. Men det blev bara för mycket för mig och idag har jag varit en värdelös mamma.

Barnen har mått bra sedan de vaknade så det verkar redan blåst över. Men nu måste de förstås vara hemma imorgon från förskolan och de klättrar redan på väggarna efter julledigheten. Och jag vet inte hur jag ska klara av det. Och det är ju väldigt troligt att jag själv blir smittad.

Örk. Ofta säger folk att de inte förstår hur jag klarar av att vara själv så mycket som jag är med barnen. Gissa vad? Just nu gör jag inte det. Håll tummarna för att en bättre mamma vaknar imorgon.

image

6 thoughts on “Dåligt start på året

  1. åh, stooor styrkekram! Jag var själv i din sits för nån vecka sen (minus ett barn) men den magsjukan blev inte så lindrig och jag var ett vrak när min kille kom hem från sin jobbresa. Jag blev som ”tur” var inte sjuk själv förrän han var hemma. Men vet du vad, man klarar det! Man behöver inte vara nån bra mamma i dessa situationer, man behöver bara ta sig igenom det. Men se till att handla hem nödvändigheter nu i förebyggande, som värskeersättningspulver och liten ”plastspruta” som du ev behöver ge den med, saft att blanda, hushållspapper, tvättmedel, klorin, vitt bröd att ha i frysen, flingor, ja sånt man vill ha hemma vid en magsjuka helt enkelt. Och ha en back up i form av personer som kan hjälpa dig med barnen om du blir dålig.

    Jag tycker du verkar fixa livet som trebarnsmamma jättebra med tanke på förutsättningarna, då tänker jag främst på Caspers mat-problem och att din man reser så mkt. Jag brukar kika in här nästan varje dag Och se hur ni har det, är själv just nu i en tvåbarnschock så det är skönt att kunna läsa om din vardag och få lite perspektiv och inspiration. Tack för att du delar med dig av verkligheten, både topparna och dalarna!

    Pepp pepp!
    Kram Caroline

    1. Tack för alla tips! Jag körde faktiskt en beställning på mat.se som kom på eftermiddagen. Sjukt skönt!
      Men håll tummarna att jag håller mig frisk!
      Stort tack för peppen! !
      Kram ❤

  2. Åh, jag förstår din frustration! Ta en dag i sänder och hoppas nu att L kommer hem på torsdag. Du kommer att klara det – för att du måste. Försök be om hjälp med F och L några timmar om de är pigga nog för att lämna huset. Kram

    1. Klarar och klarar… Igår gick jag och la mig i sängen med Casper och sa till de andra två att de fick klara sig bäst de ville. Slutade med att Ludde la sig bredvid mig och Filippa somnade på soffan. 😁

  3. Hej!
    känner inte dig men jag hittade din blogg för någon månad sen och fick mitt andra barn ungefär samtidigt som ditt tredje och tycker det är så kul att följa bloggar med barn i samma ålder som mina.
    Verkligen en bra blogg du har och vilken power mamma du är!
    All styrka till dig, jag kan tycka det är motigt och kämpigt ibland nu när jag blivit tvåbarnsmamma och då har jag haft min man hemma nästan hela tiden sen mitt andra kom och har bara två barn..
    Du är verkligen en kämpe och är så imponerad av dig!

    Fortsätt skriv som du gör, och visa att det finns både positiva och negativa sidor. Allt är inte guld och gröna skogar när man skaffar barn. Det är kämpigt, det är jobbigt, det är underbart och ibland vill man bara få vara. Men som man älskar sina barn och man undrar verkligen vad man gjorde innan :).

    verkligen stort pepp till dig!

    1. Tack tack tack för dina ord! Betyder så himla mycket för mig!
      Och man ska inte jämföra sig med andra. Ens egna besvär är alltid störst och lika viktiga oavsett situationen.

Kommentera gärna!

