Utslagen

Vad som inte fick hända, hände. Jag blev smittad och har spenderat natten med att sitta på toaletten och kräkas i hink varvat med amning. Ludde var vaken med mig när jag kräktes som mest och satt och sa ”stackars dig mamma”. Så fint på ett helt sjukt sätt.

Nu mår jag bättre men springer fortfarande på toaletten och känner mig förstås sliten. Barnen är såklart hemma från förskolan pga smittorisk
och jag hoppas innerligt att ingen av vännerna blev smittad på kalaset i lördags.

Idag blir det bara till att ta sig igenom rutinerna på bästa sätt. Just nu ligger jag och Casper i min säng och de andra två sitter bredvid på golvet med en Ipad och frukost bestående av knäckebröd med smör jag lyckades bre till dom. Själv smuttar jag på nyponsoppa och vatten. Eftersom Casper vill käka varannan timme så gäller det att jag får i mig lite näring och vätska.

Till lunch kommer Ludde och Filippa få pizza från frysen som de får lov att äta var de vill. Och när Filippa ska vila får det helt enkelt ske var och när hon somnar*. Ni ser, ribban ligger lågt och jag vill bara överleva dagen. Jag googlade ”magsjuka och amning” och fick tipset att överlåta allt markarbete till pappan eller annan barnskötare. Ganska provocerande faktiskt när man är i min situation. Normalt hade Linus fått komma hem och rodda, men just nu går han sin kaptensutbildning i London som han bara inte kan lämna.

Ja, så nu ligger jag här och bara försöker hålla en så god och lugn stämning som möjligt. Eller åtminstone se till att hålla oss alla vid liv. Vet inte om jag kan ställa högre krav än så…

image

Bästa barnakuten.nu som denna gång inte levererade någon tröst.

*Uppdatering: Svaret på när och var Filippa skulle vila. Under min säng! Och nu kl 10.30!

image

5 thoughts on “Utslagen

  1. Oh no!!! Alltså hade jag bott i närheten hade jag kommit och hjälpt dig, trots smittorisken, och då känner jag dig inte ens men ensam med tre småbarn och magsjuk- näää så jobbigt ska man inte behöva ha det! Fyy fasen vilken överjävlig start på året! Detta klår till och med den gången jag hade magsjuka och ryggskott samtidigt, haha. Det var inte heller spännande kan jag säga, men som tur är hade jag inga barn då 🙂 Jävla magsjuka alltså…

    Skickar massa styrkekramar och hoppas att du hämtar dig snabbt!

  2. Åh, vilken mardröm!! Hade själv magsjuka för ett par veckor sedan, dock med sambo hemma.. En positiv tanke efteråt var att nu har ju jag haft det iaf, och behöver inte gå och oroa mig för att bli sjuk 😛
    Hejja dig!!

Kommentera gärna!

