Bvc besök Casper 7 veckor

Vi missade vår bvc tid förra veckan så passade på idag att gå på idag på öppna mottagningen. I vanlig ordning vägdes och mättes Casper, och han har tjockat på sig bra trots min magsjuka (hurrahurrahurra!!), men stannat av lite på längden. Det är ju svårt att mäta bebisar och Casper tenderar att vilja ligga som en liten köttbulle, så vi får se om detta är en ny kurva han kommer ligga på, eller om han kommer vara en lång kille som sin bror. Han fick även första dosen av rotavirusvaccin som bvc har börjat ge till bebisar. Dom får det i munnen och vår bvc sköterska sa att Casper slog rekord i hur snabbt han slurpade i sig den. Hehe min glupska lille pöjk! 🙂 Han har väl lärt sig äta snabbt eftersom jag begränsar hur länge han får amma. 😉

Och hur mår Casper i övrigt då? Jo förutom dagarna efter min magsjuka då mjölken blev kass och han var ständigt hungrig, så har han blivit mycket bättre! Vi har hittat flera knep som fungerar för oss (jag jobbar på ett eget blogginlägg med tips och knep för er som sitter i samma sits som oss!), och kring nyår så såg jag en klar förbättring som har hållit i sig. Nu kan Casper i kortare stunder ligga själv på rygg eller sitta i hans babysitter. Annars är det alltid upprätt i någons famn eller magläge i babybädden som gäller.

Och det allra viktigaste: Han har börjat le! 😀 Äntligen! Han har ju varit en sån allvarlig bebis, men de senaste dagarna har man fått små leenden följt av ett litet gurgel, och idag på bvc låg han och ”skrattade” åt mobilen över skötbordet. Så nu blir det dags att plocka fram babygym och andra leksaker. Utöver att han är väldigt gullig när han ler (ska försöka fånga på bild), så är det så fantastiskt att se att han mår bra!

Visst har han fortfarande skrik- och kräkperioder och han trivs bäst när han blir buren, samt vill äta ganska ofta (jag jämför ju med mina andra två barn), men det är SÅ mycket bättre! 😀

image

One thought on “Bvc besök Casper 7 veckor

  1. Så skönt att höra att Casper mår bättre och han ökar ju jättebra i vikt! Där behöver du inte oroa dig. Hoppas att de andra barnen hittar tillbaka till sina rutiner och att det blir lugnare där också.
    Många kramar
    /mamma

Kommentera gärna!

