Casper 2 månader

När Casper blev 1 månad så gjorde jag inget inlägg på bloggen. Det var inte så att jag glömde, men jag visste helt enkelt inte vad jag skulle skriva. Jag hade inte upplevt någon utveckling, och Casper bara åt, sov och skrek. Visst hade vi massa mysiga stunder då han sov i min famn, men det fanns liksom inget att skriva om.

Men så kring nyår började saker hända. Casper mådde bättre (varför har jag skrivit om tidigare) och vi fick en helt annan kontakt med honom. Därför blir det nu ett litet 2 månaders inlägg!

Han…
… väger ca 6kg och är strax under 60cm lång.
… använder 62 och 68 i kläder.
… har precis börjat använda storlek 3 i blöjor.
… har en kort men tät blond kalufs.
… börjar troligtvis få bruna ögon precis som sina syskon.
… ammar oftast varannan timme dag som natt.
… älskar att titta på klistermärket på skåpet ovanför skötbordet och sprallar med hela kroppen.
image

… kräks en del men inte alls som förut.
… börjar kunna ligga i babygymmet ett tag och svänga med armarna okontrollerat.
image

… sover mellan 23.00 och 8.00 (fast ammar förstås flera gånger mellan)
… sover oftast bra i bilen eller vagnen.
image

… kan sitta i babysittern kortare stunder.
… tar napp men tappar den ofta och suger då gärna på handen.
… trivs bäst på magen.
image

… är stadig i nacken men kan slänga med huvudet ibland så man måste hålla i.
… ler kortare stunder och kan snacka lite.
… är väldigt älskad av sina syskon!
image

Kommentera gärna!

