DIY babymobil

Vi fortsätter med vabbruari då Filippa blivit krasslig igen. Casper och Filippa blev förkylda först och nu när vi andra tillfrisknat så har dom gått in på omgång nummer två. Märkligt nog sover Casper bättre när han är sjuk och inatt slog han rekord och sov nästan 7 timmar utan att amma. Filippa sov också helt ok så jag ska inte klaga!

Och apropå sömn så tänkte jag visa hur jag väldigt enkelt gjorde babymobilen som hänger ovanför Caspers spjälsäng. Anledningen till att det är spöken är ju pga Caspers namn, men jag skulle kunna tänka mig att göra en ny senare med olika skogsdjur och träd. Vi får väl se! Här kommer en liten beskrivning iallafall:

Ta två bitar filttyg (fleece skulle också funka) och nåla ihop. Rita en figur och sy sen längs med markeringen. Lämna ett par centimeter öppet.

image

Fyll figuren med lite vadd. Det behövs ytterst lite och har du inte vadd så använd lite bomull. Sätt sedan en nål över öppningen och sy ihop.

image

Klipp nu rent med någon millimeters marginal.

image

Nu kan man göra ansikten om man vill. Jag broderade olika typer av ögon på varje så dom fick annorlunda uttryck.

image

Sen är det bara att fästa dom i en upphängningsanordning. Jag har köpt min på Granit. Snygg, prisvärd och enkel att använda.

image

Om ni tittar noga så ser ni att ett spöke sitter fast med en säkerhetsnål. Filippa drog isönder en och jag hittar inte klämman nu. Den dyker väl upp! Casper gillar iallafall sin nya spökmobil!

image

Kommentera gärna!

