Ryggbajs

Mitt liv är så oglamoröst nu att jag får lite smått panik. I 4,5 år har jag i stort sätt varit gravid eller ammat. Allt i mitt liv handlar om barnen och jag har ständigt minst en av dom som ett plåster på mig. Missförstå mig inte, jag älskar mammalivet, men herregud, någon måtta måste det väl vara? Jag längtar efter att få göra saker som inte involverar mina små avkommor. Saker som bara är för mig. Jobba med mitt företag. Åka och träna. Inreda här hemma (alltså inte bara städa upp leksaker). Färga håret. Gå på massage. Dricka vin med vänner. Dansa på någon klubb.

Ok, nu känner jag att jag spårar ur lite. Men jag drömmer verkligen om att få vara helt självisk och bara göra saker för min egen skull. Och det handlar inte om att jag inte gör saker pga dåligt samvete. Nej, jag skulle inte dra mig alls för att packa en väska och bara åka härifrån. Men det är ju inte en möjlighet.

Istället handlar mitt liv om sjutusen laddningar av tvättmaskinen, nedkissade toaletter, soffa full av brödsmulor, McDonalds leksaker som täcker vardagsrumsgolvet, in och ut ur nergrusade bilstolar, mat som slängs på golvet, och ryggbajs. Varje dag detta ryggbajs. Ibland undrar jag varför jag ens sätter på en blöja på bebisen?

skitsnack
En fullkomligt briljant och korrekt illustration av hejhejvardag. Och nedan två exempel på ryggbajs.

imageimage

Nej, på fredag kommer Linus hem efter en arbetsvecka i  London, och då jäklar! Då ska jag tvätta håret minsann! Och dricka ett glas vin! 😉

One thought on “Ryggbajs

  1. Ja liksom… Livet är väldigt mycket ryggbajs just nu – haha! 🙂

    Ang matkasse så kör vi mathem – tycker det både är gott och enkelt och så smidigt med matleverans ihop med matkasseleverans (och dessutom då gratis frakt). Tips om inte bamse går hem!

Kommentera gärna!

