Casper 3 månader

Idag fyller Casper 3 månader. Ett kvartal av en massa mys och pussar, och även en hel del nya gråa hår. Casper firar tyvärr sin 3 månaders dag med en ny jobbig förkylning men för mig är det riktigt mysigt att bara sitta och kramas på soffan en hel dag. Imorgon kommer ju Linus hem så jag får ta igen sömn då.

Men dags för en liten Casper sammanfattning. Han…

…väger ca 7kg och är 63cm lång.
… använder 68 i kläder.
… använder storlek 3 i blöjor men börjar bli dags för att byta till 4 snart.
… bajsar ordentligt flera gånger om dagen. Oftast så blöjan läcker.
… ammar mindre nu och det blir ungefär varannan timme på dagen och var fjärde på natten och morgonen.
… följer ljud och rörelser och söker ögonkontakt.
… är nöjd på ett helt annat sätt och kan ligga själv på en filt och bara titta längre stunder nu.
… sitter gärna i sin babybjörn babysitter.
… har upptäckt mitt halsband och försöker jämt ta tag i det.
… sover mellan ca 22.00 och 8.00 och ammar oftast vid 2 och 5, men han har hoppat över klockan 2 amningen några gånger.
… sover bäst på mage i sin babybädd uppe i sovrummet.
… är som gladast när han ser sin syster och när han vaknar på morgonen.
… älskar sin tumme suger gärna på den dag som natt.

Sammanfattningsvis är han en helt annan bebis nu än hans första månader och främst mycket mer harmonisk. Jag njuter verkligen av att han växer och utvecklas. Jag känner mig inte alls sentimental som jag trodde jag skulle göra. Ni vet, sista barnet och ”aldrig igen” tankar. Nej, jag njuter av nuet samtidigt som jag uppskattar varje utveckling och varje extra kilo. Underbara, goa Casper!

image
I en body som Ida handmålat

One thought on “Casper 3 månader

Kommentera gärna!

