Planering av Luddes ”nya” rum

Häromdagen skrev jag på bloggen att jag såg fram emot att fixa upp Luddes rum, och jag tänkte berätta lite mer om det nu. Eftersom rummet ställdes iordning innan han ens var född så är det inte anpassat för den åldern han är nu. Nya leksaker och möbler har fått flytta in där, men det finns liksom ingen tanke bakom det. Det känns helt enkelt dags att göra en helomvändning!

Först ska vi måla om rummet med en ljusbeige nyans av kalklitir. Vi vill åt den smutsiga looken och en känsla av att vara på savannen. Det är mycket vilda djur i barninredning för tillfället vilket vi gillar, men vi kommer köra utan de starka färgerna och istället använda oss av dovare färger.

Mycket h&m home blir det, och jag är så nöjd att jag lyckades knipa både noshörning och zebra huvudena innan dom snabbt sålde ut på webben. Sen kommer vi skaffa ett litet bord och stolar från ikea som jag kommer måla om och göra egna.

Här har ni en moodboard med produkter och färger han kommer ha. Egentligen vill Ludde ha ett Star Wars rum, men nej. Bara nej. Han får ett Star Wars kalas när han fyller 4 år, men rummet blir inrett som mamman vill fast med detaljer som jag vet han kommer gilla. 😀

image

2 thoughts on “Planering av Luddes ”nya” rum

    1. Ja vi hoppas kunna sätta igång i veckan men får se med sjukstugan… Allt utom schleich djuren är från h&m. Jag vet att noshörningen sålde slut på ett par dagar. Det gäller att vara snabb! 🙂

Kommentera gärna!

