Lördagslista: 5 bloggar

Tack och lov blev det inga fler kräkincidenter igår och krafterna samt humöret har återfunnits. Filippa har dock fortfarande feber och vill bara sitta i min famn hela tiden. Stackars liten.

Klockan har hunnit bli mycket, så vi kör en lördagslista med tema ”bloggar jag läser” idag. Jag läser förstås många fler (hur kan man själv vara bloggare utan att vilja läsa andras?), men jag valde 5 säkra kort.

Allround: Blondinbella
Hate or love her, men något med hennes blogg engagerar folk. Jag läste sporadiskt förut, men sen hon helt ändrade sin livsinställning så missar jag inga inlägg. Hon varvar genomtänkta inlägg och proffsiga bilder med hastiga glimtar från hennes vardag och mobilbilder och lyckas oavsett hålla det intressant. Inte för inte att hon är Sveriges största bloggare! Sen kan man ju inte låta bli att glädjas åt att hon blivit centerpartist!
image

Humor: Knivlisa
Lisa med sina roliga vardagsbetraktelser och ordvitsar får en alltid på bra humör. Missa inte hennes inlägg ”om Harry hade instagram”. Så sjukt roligt.
image

Klokheter: Hejhejvardag
Egentligen är väl det självklara valet att klassa Louise med hennes klockrena illustrationer om allt från mammaliv till samhällsproblem under ”humor”, men är så mycket mer än det. Hon går från klokheter till klokheter och lyckas alltid sätta fingret på precis vad jag går och tänker på.

image

Inredning: Littlemissfixit
Sara har en fantastisk förmåga att blanda stil och känsla, företag och privat samt bjussar på en massa dyi. En riktig förebild inom bloggandet!

image

Bloggsummering: Bloggkommentatorerna
När jag helt enkelt inte hänger med i bloggsvängarna känns det tryggt att veta att Bloggkommentatorerna gör det åt mig! De har dessutom oftast sunda värderingar och bra poänger med sina utlåtande. Och dom tar aldrig bloggpaus! Starkt jobbat även om dom är två som delar på bördan.
image

Categories JAG

2 thoughts on “Lördagslista: 5 bloggar

  1. Kul att höra vilka bloggar andra läser – av dina fem följer jag ”bara” Blondinella! I övrigt läser jag i princip bara andra resebloggar. (Fast i ärlighetens namn följer jag också Trendenser, Cecilia Blankens och Magdalena Graaf…).

    1. Jag har också Trendenser i mitt flöde, men klickar bara in en gång i veckan kanske. Och de andra två har jag inte fastnat för. Lite för mycket yta kanske? Fast jag kan ha fel! 😀
      Om du bara ska lägga till EN så rekomenderar jag definitivt hej hej vardag! Trams blandat med väldigt viktiga och tänkvärda inlägg!

Kommentera gärna!

