Frukost med Babybjörn

Att behöva stiga upp klockan 6 (eller ännu tidigare) hör ju till vanligheterna nu, men att sätta sitt alarm på den tiden gör jag ju inte gärna. Faktum är att även om vi ofta vaknar okristligt tidigt här pga barn ett, två eller tre så är vi aldrig på förskolan innan 9.30. Eller 10.00… Ni förstår, vi är segstartade på morgonen.

Men när en frukostinbjudan från Babybjörn dök upp i inkorgen så var det en självklarhet att det inte var något jag tänkte missa även då det innebar att jag blev tvungen att sätta mitt alarm. Och med lite planering lyckades Filippa, Casper och jag komma iväg klockan 7.15 och Ludde dröjde kvar lite tillsammans med granntjejen som gick till föris vid 8.00 då han skulle på teater med sin grupp. Puhh!

Frukosten och visningen av Babybjörns nya ”Watercolor collection” hölls bland fiskarna på Aquaria på Djurgården. Vi dundrade in 5 minuter sena och var definitivt inte sist, så jag kände mig nöjd med den bedriften! Vi hann plocka åt oss lite frukost och ta en plats bland en del familiära bloggansikten.

Förutom att jag älskar alla produkter från Babybjörn så var det något annat som gjorde att jag inte ville missa detta eventet. Björn och Lillemor skulle presentera produkterna. Alltså kan ni förstå vilka förebilder dom är? Vilket fantastiskt företag dom har byggt upp och fortfarande är delaktiga i efter drygt 50 år. Jag blev så starstruck! Dessvärre var det väldigt svårt att höra vad de sa pga glada och högljudda barn i lokalen men det var tydligt hur passionerade de är i sitt arbete och strävan att ständigt utveckla produkterna.

Sen fick både Filippa och Casper prova deras babysitter. Något som är vardag för lillebror, men ett stort no-no för Filippa som inte får sitta i den vi har. Men här var det fritt fram att prova och hon var så lycklig! Seriöst, vem skulle inte älska att ha en egen gungande stol?

Färgerna i vårkollektionen är helt underbara och är inspirerade av barns fantasi och skapande. Jag tänker berätta lite mer om kollektionen samt min kärlek till Babybjörn produkter en annan dag men här får ni lite bilder från morgonens event.

imageimageimage

Sen fick vi även en visning av Aquaria. Lite läskigt när det åskade och blev mörkt för vissa barn, men Casper sov i bärselen och Filippa tyckte det var spännande!

image
image

Tack alla inblandade för ett mysigt event och härlig goodiebag!

image

3 thoughts on “Frukost med Babybjörn

  1. Har haklappen, babysittern (i helvitt 😍) och lekförklädet. Det sistnämnda som är oumbärligt när man BLW:ar sitt barn! Suveräna produkter ☺️👌🏻

  2. Sötungar ❤️ Lilly har lika klänning som Filippa. Jag kommenterar ju typ aldrig men tittar in då och då. Kram t er/ kusin-Hanna

Kommentera gärna!

