Lekplatshäng, shopping, finlunch och strandpromenad

Min blogg brukar inte handla om vad vi gör om dagarna, men nu när vi är på ”semester” tänkte jag skriva ner för att minnas och kanske jag kan inspirera och tipsa någon? Jag vet inte men min hjärna klarar inget annat just nu! Linus kommer ikväll efter att barnen somnat, och imorgon åker vi hem. Bara att hålla ut!

Så igår började vi med att åka till en lekplats här i Hemmeslöv precis vid vattnet. Lekplatserna här ligger verkligen fint! En gammal (parallell) klasskompis från högstadiet som jag inte träffat på minst 20 år dök upp där med sina två barn och jag fick veta att hon nu bor i London. Jag träffar aldrig någon jag känner här så extra roligt! Och kanske vi får möjlighet att ses i London?

Barnen var supertrötta efter gårdagens strapatser och lite sömn, så vid lunch satte vi oss i bilen och körde till södra Ängelholm och den stora baby butiken babyv.se. Ludde och Filippa somnade direkt och satt kvar i bilen med mormor medan Casper och jag shoppade. Jag har ju velat köpa en ny bärsele till Casper eftersom den vi har är främst för små bebisar och vi behöver en som är ergonomisk för tyngre barn. Helst vill jag ju ha den blåa One selen från Babybjörns Watercolor collection, men nu hade baby v samma sele fast i svart för 800 kr billigare (på hemsidan 995 kr men i butik 895 kr). Det gick bara inte att rättfärdiga det dyrare köpet… Väl hemma testade jag med både Casper och Filippa och två tummar upp!

Sen var det dags för lunch och vi åkte till Höganäs och åt på Saluhallen. Supertrevligt och gott och väldigt prisvärt med fräsh buffé för 95 kr. Och eftersom vi var där ganska sent så blev inte allt för många störda av mina busiga barn…

När Filippa och Ludde börjar kivas för mycket är det enda som gäller att skilja dom åt en stund. Så när vi kom hem tog Ludde och jag med Casper på magen i nya bärselen en promenad ned till stranden medan Filippa stannade inne och la pussel med mormor. Solen sken och himlen var alldeles klarblå. Hej våren! Dessvärre för blåsigt för Casper så det blev en kort visit.

image

Idag blir det inte mycket gjort. Casper har ammat med 1,5 timmes mellanrum hela natten så jag är helt slut. Förhoppningsvis kan jag komma iväg en sväng med Ludde och Casper så Filippa får egentid med morfar. Det blir lugnast så…

Kommentera gärna!

