Ny kusin

Och så ä n t l i g e n kom barnens kusin igår! Och jag har blivit faster! Visserligen för fjärde gången men första barnet från min lillebror. Jag känner mig ju lite ansvarig för att stackars Caroline var tvungen att gå 17 dagar över bf då jag dumt nog planerade en resa ner till Skåne för att träffa en ofödd bebis och jinxade förstås allt.

Och shit vilken pärs dom gick igenom! Först att behöva gå 15 dagar över (!!!!!!) sen bli igångsatt och kämpa med värkar i två dygn och sen slutligen så orkade inte kroppen med längre och kejsarsnitt gjordes. Herregud vilka kämpar!! Och tänk, i ett annat land hade kanske både mamma och bebis strukit med. Vilken tur ändå att vi bor här i Sverige!

Huvudsak är att bebis aka Ivar mår bra och likaså mamman. Jag hoppas de stannar så länge som möjligt på bb och låter sjukhuspersonalen ta hand om dom. Att föda barn är ingen lek och speciellt inte under deras omständigheter. Faktum är att jag rekommenderar ALLA att inte åka hem för tidigt efter förlossningen och att ta vara på hjälpen och kunskapen man får på sjukhuset. Även om man kan längta hem till egen säng och kanske syskon så är timmarna på bb så värdefulla.

Nu längtar jag så efter att få träffa lille Ivar och förundras över vilket mirakel varje litet liv är. Dessvärre dröjer det tills juli så jag hoppas dom delar med sig av många bilder. Och kanske lite skype.

image

Det är förresten omöjligt att inte bli lite nostalgisk och tänka tillbaka på sina egna förlossningar. Klicka på bilderna för att komma till respektive inlägg. ❤

förlossningsberättelsen om när Ludvig
Ludvig
förlossningsberättelsen om Filippa
Filippa
förlossningsberättelsen om Casper
Casper

Kommentera gärna!

