Sömn + Yoga = Sanity

Först och främst, vad heter ”Sanity” på svenska? Tyda.se sa ”sundhet” men håller inte riktigt med. Oavsett, idag känner jag mig mycket bättre. Tack till er som skickade peppande ord! En ok natts sömn (22-6 med två amningsavbrott) och en timmes yoga på morgonen gjorde susen.

Men jag ska inte lura mig själv att tro allt är bra nu. Så nere jag kände mig igår är inte ok. Jag  m å s t e  se till att ta hand om mig själv och få lite egentid varje vecka, annars kommer jag en dag inte kunna gå ur sängen på morgonen.

Dels har jag min älskade yoga att gå till och jag ska försöka utöka mitt pass i veckan till två stycken. Simma är något som jag också borde göra veckovis och då kan jag till och med ta med Casper så han får sova vid bassängkanten i babyskyddet.

Sen behöver jag ensamtid här hemma också ibland för att kunna göra allt från att färga mitt hår till att jobba. Jobba kanske inte är det första man tänker på när man pratar egentid, men jag älskar det. Eftersom Casper tar flaska nu kan Linus sticka iväg lite längre stunder med honom när han är hemma.

Sen är det helgerna då Linus jobbar… Även om det känns helt ok när jag är mitt uppe i det och hittar på roliga saker tillsammans med vänner, så är det sååå utmattande att från 6 på morgonen till 22 på kvällen inte få en lugn stund. Och inte ens på nätterna är jag ju ifred… Svärföräldrarna är fantastiska på att låna med en av barnen och de hittar på roliga saker med dom, så jag måste bara be om hjälp.  

Så, nu ska jag pyssla lite på Luddes rum medan Casper sover. Sånt ger också energi faktiskt! Jag fick lite roliga leveranser tidigare som jag ska visa sen.

image

Bjussar på denna bilden! Kolla in min utväxt och amningsluggen… 😁

2 thoughts on “Sömn + Yoga = Sanity

  1. Aningen skruvad när man ba ”åh den luggen! Lyllos!”. Betyder ju dock att jag är i inte-ens-börjat-komma-tillbaka-fasen. Hår? Jag? Nada.

    Hann inte med på förra inlägget heller… Jag tror utan tvekan man kan bli utbränd när man är hemma med barn. 3 barn under 4, seriöst, du kommer se tillbaka på den här tiden och tänka ”hur kom jag ens upp varje morgon?”.
    Lyssna inåt och vila så gott det går.
    Kram!

Kommentera gärna!

