Grattis bloggen 8 år!

Tänk att jag faktiskt har bloggat i 8 år! Ja menar, hur coolt är det inte att jag nästan dagligen har dokumenterat mitt liv så länge? Det är helt galet hur mitt liv och då förstås även bloggen förändrats över åren. Men mitt utseende? Inte nämnvärt tycker jag om man bortser från de mörka ringarna under ögonen och amningsluggen som jag rockar för tillfället.

Låt oss kika tillbaka hur jag sett ut och vad jag gjort ungefär vid samma datum för varje år! Formatet på bloggen har ändrats över åren och därför är vissa bilder lite ”pixliga”.

April 2008: Jag startade först en blogg på annan portal men flyttar hit till wordpress några månader senare och här har jag stannat! Bloggen handlar till en början om mitt liv med Totti i Innsbruck. Mycket party, jobb och förstås Totti.

CIMG3073

April 2009: Jag flyttar till Stockholm sommaren 2008, och har i april 2009 boat in mig i storstan och min lilla lägenhet på 25 kvm mitt i city. Jag jobbar på Disney och festar flera kvällar i veckan på Stureplan (Obaren) med Astrid. Det blir även mycket ”bulleträffar” och Totti har även han många kompisar.

april518

April 2010: Linus och jag är ett par sedan nästan ett år tillbaka, jag har precis sålt min lägenhet och vi bor tillsammans på Stora Essingen. Jag jobbar fortfarande på Disney och trivs där. Linus jobbade i Oslo. I april blev en resa till Italien med Linus förstörd pga ett vulkanutbrott och  jag köper en bil och kör hem själv. Men ett par månader senare flyger jag för första gången med Linus och får sitta i cockpit till Gran Canaria.

IMG_7288

April 2011: Äntligen blir vi med hus efter mycket letande och vi flyttar alltså ut till vårt hus i Viby, Sollentuna! Jag har precis börjat jobba på Philips Healthcare som Marketing Manager och trivs väl… sådär. Familjen är dessutom utökad med valpen Birgit. Linus jobbade i Bryssel tror jag.

wpid-dsc00289

April 2012: Jag är höggravid med en liten Ludde i magen! I augusti lämnade jag min position på Philips (bästa beslutet ever) och startade företaget annatotti och gör främst hund- och babybäddar. Linus hade nog börjat på Easy Jet fast i Berlin.

img_2990

April 2013: Jag är mammaledig och driver samtidigt företaget och gör även stolsdynor. Ludde fyller 1 år och jag inser att jag är gravid igen… Linus bor och jobbar i Milano. Vi reser till Turkiet och sen Mallorca under loppet av 1 månad.

img_7998

April 2014: Tvåbarnsmamman! Vi har varit på långresa i Usa med husbil och massa äventyr. (Jag har knappt bloggat om den resan alls, kanske jag ska göra en sammanfattning någon gång om det kan vara av intresse?) Linus jobbar i Milano och jag är mammaledig. Igen. Jobbar parallellt med mina produkter.

IMG_6098

April 2015: Jag har nyss upptäckt att jag är gravid och känner mig allmänt kass. Det var inte lätt att hitta bilder på mig från den perioden. Hela 2015 var faktiskt ett dåligt bloggår för mig! Linus åker till Turkiet med barnen men jag stannar hemma och jobbar då jag skulle lansera min nya webbshop med lektälten. Dock mådde jag pyton och hade ingen ork. Tack och lov behöver man aldrig vara gravid igen!

img_5564

April 2016: Casper har nu fulländat vår familj! Linus bor och jobbar i London för samma flygbolag han varit med i kanske 4 år nu? Ja, så mycket mer behöver jag väl inte berätta nu om ni följer mig!
image

Finns det någon (förutom min familj) som har varit med från början av bloggen? Tror inte det eftersom den förändrats så mycket. Det skulle vara roligt att veta varför just DU följer min blogg! Och berätta gärna vad ni vill läsa mer om. 😙

Grattis bloggen! 🎈

6 thoughts on “Grattis bloggen 8 år!

  1. Hej Anna!
    Räknas väl till ”familj och vänner”, men jag har ju faktiskt läst din blogg i 8 år 😊
    Jag slås av hur himla duktig du varit på att dokumentera vardag och fest, med bild och text. Framförallt kul att själv är med på bilder också, det är kul! Kram till dig och din mysiga familj 💗 Anna-Lena

  2. Ha! Jag har varit med från början! Även följt Kerstins fotosida när det begav sig 🙂 Jag går in då och då och läser ikapp. Tycker du är fantastisk som hinner med att dokumentera. Tack för att jag får läsa! kram

  3. Hej, jag har följt dig sedan du var gravid med Ludde, jag var själv gravid då, har två pojkar, en född i maj 12 och nu en i okt 15, har köpt lite produkter av dig så du kanske känner igen namnet 😃

    1. Ja det är klart jag vet vem du är Lisa (ska försöka skicka ormen idag!!!)! Vad kul att du följt mig så länge! ❤

Kommentera gärna!

