När kommunen förklarar varför man varit så trött de senaste dagarna

Jag har ju skrivit om min trötthet här. Faktum är att jag känt mig så paralyserande trött man är i början av en graviditet… Så i lördagskväll fick panik och slängde in barnen i bilen vid 19 för att köra till apoteket och köpte ett gravtest. Jaja, vi ska INTE ha flera barn och idag fick jag veta att det tydligen går ett väldigt lokalt virus här i Viby området. På Facebook tror folk att det är skolmaten (samma som vår förskola får), men jag spekulerar att något är eller har varit galet med vårt kranvatten.

Bara en överarbetad småbarnsmamma inser inte att hon är faktiskt sjuk utan tror allt beror på sömnbrist!

image

Denna vecka kommer vara helt galen med allt som ska göras. Linus skulle kommit hem ikväll men missade sitt plan så kommer imorgon istället och blir hemma två dygn. Då blir det födelsedagsplanering, bakning, deklaration, jobb, städning, röjning av tomt, kalas, packning (japp vi ska ut och resa nästa vecka!!!!) mm. Alltså jag får magsår… Andas…

Categories JAG

3 thoughts on “När kommunen förklarar varför man varit så trött de senaste dagarna

    1. Nej alltså bara min spekulation! Men dom borde ju testat vattnet vid detta laget och ingen information har kommit ut från kommunen så jag kaaaaan ju haft fel ;). Dom flesta verkar tro smittan kommit från skolmaten då de drabbade främst varit de som har samma catering. Yuck!

  1. Usch, vidrigt i vilket fall. Hoppas de får bukt med smittan snabbt. Låter ofräscht om maten ska vara dålig. Bra att de kollar kvalitéen då ju. Hoppas ni har det bra. Kram

Kommentera gärna!

