Saker som underlättar vardagen

Imorse sov vi till 8.20. Tjugominuter över åtta. Helt sjukt. Vet inte vad som hände men tack tack tack barnen!!! Helt plötsligt känns livet enklare.

Tyvärr snurrade jag omkring här på förmiddagen med stressen upp i halsen, och det enda rätta var att tvinga mig själv att strunta i allt och istället åkte Casper och jag hem till Caroline och lilla Sophie där vi blev bjudna på härlig lunch. När man är på bebishäng försvinner allt man borde göra och istället kunde jag andas och vara närvarande. Precis som jag vill att det ska vara.

Men vad jag ville berätta om var lyxen som jag unnat mig idag. Under tiden vi var på finlunch var städerskan här och gjorde fint inför helgen. Helt underbart att komma hem till städat hem. Klockan var då 15.30 och granntjejen kom över och tog Casper. Jag åkte och hämtade två glada ungar på förskolan  (eller nä, Filippa fick bli buren till bilen medan hon skrek att hon inte ville åka hem…) och väl hemma kom mathem.se med en leverans av allt vi behöver till söndagens kalas.

Städerska, barnvakt och matleverans. Snacka om lyx, men SÅ värt pengarna!

image

image

Och ikväll har vi haft fredagsmys med hallon och popcorn och alla har varit lugna och glada och inga bråk. Det är en härlig start på helgen!

Ps: Notera att Filippa ammar nallen ❤

Ps2: Jag vet att Casper har världens fulaste haklapp, men han hade ätit middag och kräks alltid upp gul smörja efteråt så var i förebyggande syfte. Hjälpte dock inte och strax efter jag tagit bilden kräktes han ner hela myspölen.

One thought on “Saker som underlättar vardagen

  1. Så himla skönt! Blir så glad för din skull. Sömnen är ju a och o, det vet jag själv av erfarenhet. … Och lyx förresten, – att få städhjälp, barnvakt etc är väl det minsta du behöver i din situation. Och Filippa! hon är ju för söt ❤
    Lycka till med kalaset imorgon och krama barnen från oss. Vi ska köra ner till Helsingborg och kolla "nya" huset i Ramlösa idag och träffa Ivar förstås ❤

Kommentera gärna!

