Vällingpremiär

Vilken trist men produktiv dag vi haft! Linus lyckades byta till sig skift så han kunde stanna längre hemma, men nu har han åkt till Paris och blir borta till tisdagkväll. Eftersom sommaren kom medan vi var borta så behövdes en inventering av garderoberna och byte av vinterkläder till sommarkläder. Ovanpå det så hade vi resväskor fulla med smutstvätt så maskinen har gått på helvarv. Barnen var på förskolan och både Linus och jag fixade här hemma (Linus på tomten och i garaget mest) och ändå blev vi inte klara. Hur gör folk?! Jag kan inte förstå hur familjer med två heltidsarbetande föräldrar klarar det. Applåd till er! Framöver kommer en hel del fokus för mig bli att styra upp detta ostrukturerade  hemmet då jag tror att jag kommer må bättre av det. Rörigt hem, rörig skalle typ.

Men det var inte det jag skulle skriva om. Idag tjuvstartade jag nämligen och gav en flaska 50/50 med välling och ersättning. Man ska ju vänta tills 6 månader, men det blir han ju nästa vecka så känns ok och hög tid för lite bättre nattsömn (förhoppningsvis). Strax innan 20.00 fick han en flaska som han somnade med och jag la ner honom i sin säng på rygg faktiskt. Jag använde hans Mam flaska med pipstorlek 2 och han slurpade i sig dryga 2dl. Yes!

Jag vet att många är väldigt kritiska mot välling, men vi älskar den! Smidigt, tryggt, gott och mättande. När vi reser är det extra bra att kunna packa med då man aldrig vet hur barnen kommer reagera på lokala maten (det brukar ta några dagar att anpassa sig) och skönt att kunna erbjuda något de aldrig tackar nej till. Dessutom är välling guld när dom är sjuka.

Filippa dricker morgon och kväll och Ludde dricker kväll. Och nu även Casper och jag tror jag blandar med ersättning i en vecka och kör sen på bara välling.

Nu är klockan 22 dvs läggdags för mig och jag har precis pumpat ut 2 dl mjölk så jag inte ska besväras av fulla bröst ifall Casper sover längre… Håll tummarna! 😊

image

Chefen! 😁

3 thoughts on “Vällingpremiär

  1. Åh nej – jag bara ”Meja vägrar välling – jag söker lite extra hos Anna så har hon säkert tips på något bra alternativ” – men verkar inte så..? 🙂 eller sitter du på något tips?
    Hon har alltså vägrat ersättning tidigare (och även pumpat) och nu välling men börjar fatta flaskan, dvs vatten går hyfsat och framåt med att suga på klämmisar också.
    Jag älskar smidigheten med välling… och så ska vi snart vara borta över en kväll (dvs typ 19-02) och vore så jobbigt om de behöver ge henne gröt om det krisar senare på kvällen. Stackarn lär ju bli riktigt ledsen om hon måste upp i stol då för att få i sig….

    1. Jag älskar också vällingen! Nu gör jag tre flaskor varje kväll. 😀 Mitt främsta tips är att inte ge upp! Casper gillade direkt men Ludde och Filippa dröjde det lite för. Och sen testa olika. Igen så funkar vadsomhelst för Casper men Ludde och Filippa äter bara Nestlé godnattvälling havre. Jag gillar Sempers innehållsförteckning bättre, men håller med om att Nestlé smakar bättre!

Kommentera gärna!

