BVC besök Casper 6 månader

Imorgon blir Casper 6 månader och jag tror han firar sin ”halva födelsedag” med tandsprickning? Hela natten har varit uppdelad med 15 minuter sömn och sen gråt. Jag tänkte att det kanske har med magen att göra pga tex vällingen, men nyss upptäckte jag att man känner något vasst fram i gommen. Ludde och Filippa har aldrig varit gnälliga när de fått tänder och för mig har det känts som en myt att bebisar besväras av tandsprickning, men jag måste kanske tänka om? Vad har ni för erfarenheter av tänder?

Idag hade vi 6 månaders läkarbesöket på BVC och allt såg bra ut! Han följer sina kurvor bra och klarade alla ”testerna” vilket är följa något med blicken, hålla leksak, sitta med stöd, vara stark nog att lyfta upp sig själv mm. I övrigt kommer ett inlägg om vart han ligger i utvecklingen imorgon. Här har ni Caspers fina kurvor:

Nu kommer Linus hem närsomhelst och jag ska pumpa ut mjölk (Casper drack en hel flaska välling ikväll) och förhoppningsvis sova inatt. Vi får väl se…

2 thoughts on “BVC besök Casper 6 månader

  1. Ja, det kan mycket väl vara tänderna som oroar! Jag minns en natt för snart 39 år sedan 😉 Det var i augusti och natten innan jag skulle börja arbeta efter min mammaledighet. Du var ledsen/orolig hela natten och jag var helt slut på morgonen (din pappa var inte hemma – repmånad!!) Var ju extra stressad för att jag skulle iväg till dagmamma och sedan jobbet. Men där tidigt på morgonen upptäcker jag något vasst som sticker upp i munnen.
    Det var ändå så skönt att få en förklaring till den jobbiga/oroliga natten. Så självklart kan tandsprickning påverka.
    Kram

  2. Grattis till Casper, 6 mån redan!!! ☺️🎈

    Nu vill jag förstås inte skrämma dig, och du vet ju vid detta lag att alla barn är galet olika 😊 Men båda mina sov bra första halvåret, för att runt halvåret när tandsprickningen började totalomvändas. Mycket ledsna nätter och otröstlighet och uppvak stup i kvarten, periodvis bättre och sämre. Det var nog ungefär när de hade alla tänder strax före 2 som de började sova ordentligt. Kan ju vara tillfälligheter också. Har hört av en del vuxna som får visdomständer att det gjort jätteont. Märkte dock själv inte av mina, så vem vet…

    Hoppas det bara är en kort fas för Casper!

    PS Vi får ta o ses snart! Har ni lust och kan får ni gärna komma hit o leka nån lördag eller söndag 😊

Kommentera gärna!

