Stallbesök

Klockan är strax efter 21 och ni förstår inte hur trött jag är… Ludde och Filippa somnade för en halvtimme sedan och nu väntar jag bara på att Casper ska slockna. Jag. Vill. Sova.

Vi hade iallafall en fin dag tillsammans. Började ganska lugnt och jag hann göra ett lass hemmagjorda klämmisar till Casper (mer om det när jag kommer till ett matinlägg) medan han hade förmiddagsvila. Efter lunch träffade vi våra vänner som fått nys om att det skulle vara öppet hus på ett litet stall här i Viby.  Så himla mysigt och jag önskar jag hade fotat mer, men ni förstår ju – inte helt lätt med tre småttingar.

De hade ponnyridning och man kunde även välja vagn istället vilket alla våra barn gjorde. Och för 100kr fick barnen åka häst och vagn, äta lunch och jag fika. Inte illa!

Väl hemma blev det spring i vattenspridaren och hopp i studsmattan medan jag planterade tomater i planteringslådan. Casper satt nöjt och tittade på från gungan i äppelträdet.

Och nu på kvällen tittade vi först på Törnrosa på Disney Channel och sen tecknade Ronja på barnkanalen. En fin dag, men nu måste jag sova om jag ska orka med morgondagen. Även måndag har förskolan stängt (planeringsdag) så det gäller att spara på krafterna. Först på torsdag kommer Linus hem.

image

image

image

Kommentera gärna!

