Knytte-utflykt

Idag hade Ludde en utflykt till sjön nedanför oss så Casper och jag passade på att följa med dom. Jag vet inte hur många gånger jag skrivit detta på bloggen, men jag älskar vår förskola. Man hör om problem med stora barngrupper på andra förskolor men på utflykten var 5 barn och två vuxna. Och förstås Casper och jag. Vi håvade och tittade med förstoringsglas på vad vi fann i vattnet och sökte information i böcker och på internet.

image

image

När vi kom hem gick Casper och jag och la oss och sov nog en hel timme. Halleluja! Det räckte dock inte eftersom jag ligger så enormt minus på sovkontot. I helgen var vi ju på landet vilket är underbart men definitivt ingen vila för mig då jag får ansvara för barnen medan Linus jobbar med båten etc. Och igår åkte han och jobbade och vi kom hem till ett hus där allt är upp och ner och berg av tvätt. Vi måste verkligen göra förändringar för att få vardagen att fungera. För nu gör det inte det. Så ledsen att jag är tråkig och att bloggen blir lidande, men nu vet ni hur det ligger till.

One thought on “Knytte-utflykt

  1. Fortsätt kämpa, snart blir det lättare och du får sova igen! Skickar lite styrka från en annan trebarnsmamma där allt äntligen har blivit bra och alla barn sover sen ett par år tillbaka! Kram

Kommentera gärna!

