Casper 8 månader 

Hej bloggen! Vi är på semester i de djupaste skånska skogarna där vi hyrt en stuga tillsammans med min lillebrors familj. Sociala medier ligger ungefär längst ner av prioriteringarna och bloggen har lite sommarlov. Känns helt ok!

Men lillebror har ju gått och blivit 8 månader (18e), och det måste jag ju skriva om!

Han…

… ligger fint på sina kurvor och väger ungefär 10 kg och är drygt 70 cm.
… använder fortfarande främst storlek 74.
… kan sedan en månad tillbaka ställa sig upp mot något och står stadigt! Nu reser han sig upp mot allt!… 

… ammar ganska mycket nu både dagtid och på natten. Det har säkert att göra med att det är sommar och varmt. Han dricker en del vatten, men jag glömmer ofta att erbjuda.

 
… äter mer och mer och älskar bland annat fisk.

… har ganska taskiga rutiner, speciellt om man jämför med Ludvigs vid samma ålder. Casper kan ibland sova längre stunder, men oftast inte, och kvällarna och nätterna ska vi inte ens prata om… Får jag lägga mig innan 23 ska jag vara glad!

… kan gå med gåvagnen eller om man håller i en eller helst två händer.

… klättrar själv i trappen hela vägen upp. Det gäller att ha koll, men lika bra att han får träna!

… har börjat bli mammig! Lite mysigt nu men hoppas det inte eskalerar. Vid samma ålder var pappa allt för Ludde medan Filippa inte hade någon favorit. 

… snackar mer nu. Säger ”pappa” och i rätt sammanhang. Gillar också att skälla som en hund!