Förskolestart

I min enfald hade jag tänkt att JAG skulle få bestämma vad vi skulle göra idag nu när de stora var på förskolan. Silly me. Bebis bestämmer alltid. Och idag ville bebis inte sova förutom när jag gick en stund med honom i vagnen. Jag passade dock på att lyssna på senaste avsnittet Kära Barn podden samt jaga några Pokemons (alltså med syfte att kunna visa Ludde hehe).

Så det har inte blivit mycket gjort här hemma och inte heller har jag fått sitta och slötitta på kass teve som också fanns på min Att Göra lista för dagen. Men Casper och jag har haft lite kul ihop och framför allt har Ludde och Filippa haft en kanondag på förskolan. 3 familjer med totalt 6 barn går denna veckan och 2 fröknar jobbar så det blir lyx-verksamhet för alla. När jag kom satt Filippa och pärlade ett armband tillsammans med sin kompis. Så mysigt.

Faktum är att när jag lämnade barnen imorse hade de knappt tid att säga hej då. Många barn kan behöva skolas in igen efter sommaren, men inte mina alltså. Frågan är, har de bara saknat sina kompisar och verksamheten, eller var de trötta på sin mamma? Vad tror ni? 😁

Kommentera gärna!

