Getingjävlar!

Det har väl inte undgått någon att det är ett getingår och nu på sensommaren är dom som värst. Inte nog med att de kryllar av getingar, nu är de också sjukt ihärdiga och tydligen arga. Igår blev jag stucken på foten och idag var det en jävel som stack Filippa på läppen. Alltså fy farao vad ont det måste gjort. Dock skrek jag mer när jag blev stucken hehe. Hon är en hårding den här Filippan. ♡

Vi satte på bedövningssalva (som hon slickade på, är det ok???) och erbjöd Alvedon som hon bestämt tackade nej till. Hon blev sig själv ganska snabbt så vi insisterade inte.

Nu ligger hon och vilar med mig och Casper på bryggan medan Ludde badar supervarm tunna (35 grader typ). Mysigt. Snart kommer farmor och farfar och även vår Manny, Martin (Linus kompis som var med oss i Thailand förra året och som är så älskad av barnen). Då blir det bad i tunna för mig också!

Ser ni Filippa? ♡

Kommentera gärna!

