Loppi Höst Pepp

Idag var det åter dags för Loppis höst event som åter igen hölls på Skeppsholmen. Linus tog med barnen till Ålön så jag kunde strunta i allt vad barnvagnar och majskrokar heter. Verkligen välbehövligt och skönt. Istället fick jag sällskap av Malin som även hon lämnade sina trebarn hemma.

IMG_2396

Eventet hette höst ”pepp” men tyvärr känner jag mig helt slut efter tillställningen. Det var oerhört varmt där inne, tempot gick i 190 och volymen var på tok för hög (mina öron ringer nu så jag undrar verkligen hur det var för alla stackars bebisar som var på plats).  Sen var det lite tråkigt att materialet och sponsorerna inte hade ändrats knappt alls. Men det var ju en hel del bra också så vi fokuserar på det.

Mest pepp av alla var definitivt Lofsan och hon spred sin glädje för träning till alla i publiken. Själv är jag så sugen på att komma igång bättre med min träning, men är ändå nöjd med att jag kommer ut på långpromenader på Järvafältet minst 3 gånger i veckan.

Lovisa gav följande råd:

Gör inte som alla andra och sätt mål och jaga inspiration utan att faktiskt ta en rejäl funderare på VARFÖR du vill träna/uppnå dina mål.

Boka en träningsdate stående varje vecka.

Ha ett träningspass i veckan som du gör för att du tycker att det är roligt, oavsett effektivitet.

Bestäm i förväg vad du ska belöna dig med när du har nått ditt första delmål.

Sätt ett mål med hur många pass du ska träna, ha hellre bonuspass än för många planerade från början.

Satsa på bra musik och snygga kläder som du känner dig bekväm i.

IMG_2401

Trygghansa var där igen tillsammans med Life in Mind och pratade om vad man gör vid luftvässtopp. Detta var tredje gången jag träffade dom, men viktig information som tål att upprepas. En viktig sak att minnas är att inte ha för bråttom med att hjälpa barnet. Hostar dom så ska man låta dom vara. Det är när det blir helt tyst som det är dags att rycka in. Känner du dig osäker så boka in en HLR och Första Hjälpen kurs!

IMG_2399

Hugo och Paula berättade att de blivit ambassadörer för Viaplay och visade typ världens längsta hemvideo om hur de har myskvällar. Eh ok. Sen fick alla mustascher a la Peter Stormare som reklam för deras nya serie – Swedish Dicks. Jag vet inte, vi har Netflix här hemma och är det inte lite overkill med att betala för ytterligare en tjänst? Eller så skippar man att ha ”vanlig” teve och kör bara på streaming tjänsterna. Hur gör ni? Snygga blev vi iallafall i våra mustascher!

IMG_2411

Jag, Malin och fantastiska Louise aka hejhejvardag

Systrarna bakom tvillingpodden hade filmat en resa de gjort med Silja Line som de visade upp. Dom hade haft en toppen resa, och även jag är en stark förespråkare för Finlandskryssningarna och tycker det är ett ypperligt sätt att kunna åka på minisemester. Och självklart åker man en vardag då båten är tom på festprissar men full av snälla pensionären som tycker att våra barn är supersöta. Vi brukar föredra Birka kryssningar, men Siljas är också bra. Med dom har vi åkt innan barnen till både Helsingfors och till Riga. SÅ prisvärt! Faktiskt enda gången vi käkat Kobe biff, så supergod mat. Åhhh, måste boka resa snart!!!

Sen blev det modevisning med Loppis toppbloggare klädda i kläder från Ellos. Alltså, dom var hur duktiga och fina som helst, men alltså stylisten borde verkligen få sparken. Sorry, Ellos har superfina saker men inget av det syntes i ”mode”visningen.

IMG_2414

Det bästa med eventet:

  • Jag fick äntligen träffa fina Hejhej-Louise!
  • Lofsans superpeppiga attityd
  • Goodiebagen! (får visa sen lite grejer)

Vad dom kunde gjort bättre:

  • Haft längre tid innan presentationerna startade så man kunnat mingla och träffat sponsorerna då istället för efter. Nu blev det så himla stressigt.
  • Haft lite nyare och fräschare idéer. Någon snubbe som skrivit sjuttioelva böcker om GI känns ganska förlegat.
  • Haft en trevligare miljö dvs lägre volym och bättre A/C.

Slutligen vill jag bara säga, MER egentid och MER bloggevent! Jag behöver ju det här. Synd att man inte driver en större blogg så man blir oftare bjuden på mer grejer. Kanske jag ska dra igång något nästa år när Casper börjar förskolan. Hmmm 😀

IMG_2415
Jag och min idol 😀

Kommentera gärna!

