Första bröllopsdagen ♡

För exakt ett år sedan hade vi värsta bröllopsfesten här i vårt hus (efter vigsel och lunch på Ulriksdal) och vardagsrummet hade förvandlats till ett dansgolv. Kvällen var ljum och folk hoppade från taket ner i vår lilla barnpool. Casper låg i magen och fick studsa med till Leila K’s Electric.

Nu öser regnet ner, Linus är på styrelsemöte på förskolan och jag hänger med nattsuddaren Casper som tog sin vila allt för sent idag. Väldigt oglamoröst men oavsett mysigt. 

Dagen började lite sent då vi tog igen lite sömn på morgonen då Casper vrålade ilsket stora delar av natten. Lagom till lunch fick Ludde och Filippa åka till föris och Linus Casper och jag drog till Ulriksdals Trädgårdshandel för att äta deras fantastiska vegetariska buffé. 

Halv tre hämtade vi på förskolan och åkte till polisen för att fixa pass. När vi bokade tiden reflekterade ingen av oss att det var vår bröllopsdag och sen ville vi inte avboka. På något sätt kändes det väl helt rätt att byta till Liljeqvist i passet just idag. Linus bytte för längesen, Casper är född Liljeqvist, men jag, Ludde och Filippa har rest med våra ”gamla” pass.

Sen gjorde vi något så märkligt som att fixa med Hepatit vaccinationer till Ludde och Filippa. Vi skulle bara handla mat på Ica maxi, men väl där gick vi förbi deras mini klinik och passade på. Stackars älskade barn! Usch vad dom skrek! De fortsatte vara ömma på överarmen under kvällen, men klagade inte. Om 4 veckor är det dags för påfyllnad… Dom fick välja varsin present efteråt och båda valde hemska grejer (den ena rosa kjol och fjärilsvingar och den andre en transformer). Men dom blev lite gladare och det var ju huvudsaken. 

Sen åkte vi hem och käkade en sen middag innan Linus var tvungen att åka till förskolan. Jag var inte superglad över ytterligare en nattning som jag själv fick rodda (som om jag inte gör det tillräckligt ofta liksom?), men som tur är hade vi en mysig stund och de stora somnade snabbt. Den lille har hunnit somna medan jag skrivit detta så dags för mig att sova också. 

Första bröllopsdagen var visst inte särskilt romantisk, men vi har varit tillsammans och med våra fina barn, så väldigt fin oavsett. ♡


Bröllopsdags-selfie


Köpte en liten blomma till mig själv.


Otroligt god buffé

Kommentera gärna!

