Idol Fredagsfinal

Jag måste börja med att beklaga mig över att min mobil är inlämnad på Samsung servicecenter då jag haft problem med batteritiden och reklamerat den (den är köpt för mindre än ett år sedan). Så nu går jag omkring med Linus gamla Samsung Galaxy III som inte är så himla smart som man önskar. Förr i tiden bloggade jag ju alltid med min dator, men nu för tiden passar jag oftast på det med telefonen när man har små breaks i vardagen. Och utan en välfungerande mobil så blir det lite jobbigt. Vilket fall, nu sitter jag här med min dator och vill berätta lite om Idol live showen som jag var på.

Rebeckas systrar + pojkvän och kompis kom upp i fredags och skulle sova över hos oss. Vi åkte tillsammans till Spånga där Idolstudion ligger. Inte alls långt ifrån oss så supersmidigt. Eftersom vi hade ”anhöriga-biljetter” slapp vi stå i den långa kön vilket vi var väldigt glada för då vi inte hade jackor! Brrr det har blivit kallt i Stockholm! Väl inne fick man gå omkring till olika sponsorer och tävla och få lite goodies. Och godis. Hehe.

40 minuter innan sändning skulle alla vara på plats och vi blev tilldelade en rad för alla som köpt biljetter via Rebecka. Vi hamnade bakom Oskars lärarkår och framför Liams familj med tre generationer. En publikvärd/produktionsledare(?) drillade oss om hur vi skulle sitta/reagera/klappa etc. Superengagerad och tydlig. Man visste ju aldrig när man eventuellt skulle hamna i bild, så det gällde ju att vara alert! Det lustiga var att man ser mig mellan Nikki och Quincy vid varje kritik som idolerna får, och då hade jag verkligen ingen aning om att jag var på bild! Juryn satt nämligen långt bort!

Jag tog inte ett enda kort, men jag fick några skickat till mig. Nu på fredag kommer jag gå igen, och då tar jag med mig min kamera om jag inte har en ny mobil så jag kan visa lite hur det ser ur. Kanske fullkomligt ointressant, men jag tycker det är lite kul!

Någon som såg mig förresten?

14618923_10157478871100398_1868514670_o
Rolig grej #1 om bilden – jag bet mig så kraftigt i tungan att det började blöda precis innan bilden togs och man ser hur sammanbiten jag ser ut!
Rolig grej #2 om bilden – Sarha som jobbar på City Gross i Helsingborg fick ledigt bara på ett villkor, och det var att hon skulle ha en Rebecka skylt med smygreklam. Så sjukt roligt! Och nu fick dom extra reklam här. Vassego! 😀

14632772_10157479708180398_1239463942_o
Goa Rebecka som förstås gick vidare, men var rödgråten efter att hennes vän Cameron åkt ur. Rolig grej med denna bilden är att man ser Gry Forsell i bakgrunden som håller i Idol Eftersnack. Tydligen var vi i bild bakom dom hela tiden. Något vi heller inte hade någon aning om!

Kommentera gärna!

