Bränd

Istället för att vara utbränd hemma i Sverige är jag nu solbränd i Thailand. Ironin. Men seriöst, hur skämmigt är det inte att jag 2016 nästan 40 år gammal går och bränner mig så pass mycket att mitt skinn värker såhär dagen efter? Illa! Men jag skyller på faktum att jag har varit van vid att alltid spendera dagarna i skuggan med bebis, men har nu tre ungar som ska vara i havet nonstop. Då räcker det inte att smörja in sig en gång på morgonen.

Barnen har haft UV dräkter på sig hela tiden så dom har klarat sig bra. Filippa och Ludvig är lite ljusrosa på kinderna men klagar inte. Linus är lite röd men har inte ont av det.

Så idag stannar jag i skuggan hela dagen. Det är inte synd om mig då jag kan ligga på en solbädd under träden med vågorna som skvalpar framför mig. Casper sover på min vänstra sida i vagnen och Filippa har fått en paus med en ipad på min högra sida. Linus och Ludde är ute och snorklar. Än så länge har vår Thaimout överträffat alla mina förväntningar. Ja, förutom att jag har bränt mig då och ser ut som en kräfta!

One thought on “Bränd

  1. Aotch! Det ser helt fantastiskt ut, längtar tillbaka! Så roligt att följa er resa, hög igenkänning hittills, förutom brännan då, den kom senare, när vi drog ned på SPF:en då vi fick en fråga från en annan familj om vi nyss kommit, när vi i själva verket hade varit där i tre veckor… Ha det fortsatt underbart, kram!

Kommentera gärna!

