När det känns som världen håller på att gå under – yoga!

Jag hade tänkt skippa bloggen idag för allt kändes så nattsvart när valresultatet från USA blev ett faktum. Jag minns hur Bush vann när jag bodde i USA och det kändes som DET var det värsta tänkbara (vilket det var då med kriget han drog igång). Nu sitter en som är inte bara obegåvad och korkad utan även spritt språngande galen på en av de största maktpositionerna i världen. Hur kunde detta ske?

Men så valde jag att äntligen besöka Oasis Yoga här på Koh Lanta och lyckades stänga av hela omvärlden och ha den bästa yoga upplevelsen i mitt 8 åriga yogaliv. Instruktören började med att under andning (i childs pose) påminna oss att släppa allt som bekymrar oss och koncentrera oss på nuet. Hon kommenterade även det hemska valet och bad oss andas ut kraftigt.

Och som det hjälpte.

Jag har aldrig svettats så mycket under ett pass förut. Aldrig kommit lika djupt in i positionerna. Aldrig andats så kraftigt och aldrig lärt mig så mycket. Och under avkopplingen (savasana) på slutet försvann jag bort på ett sätt jag inte varit med om förut. Magiskt. Och när vi ”vaknade upp” kunde jag inte sluta le plus att jag blev tårögd.

Jag säger bara det, yoga gör mig så jäkla lycklig!!! Nu har jag köpt ett 10 kort och det ska bli så lyxigt att ta den tiden för mig själv! 💜 Love will prevail.

Kommentera gärna!

