Puddle jumper 

Det är många som skriver och frågar vart de smarta armpuffarna/simvästarna som barnen har kommer ifrån så jag tänkte tipsa. De är nämligen helt fantastiska och vi är så tacksamma för dom! Speciellt i havet känns det bra att de alltid har flythjälp då de aldrig åker av. Självklart måste man ha uppsikt över dom hela tiden, men vi kan alla vara ute i vattnet utan att vi behöver hålla i dom.

Den gröna köpte vi i USA för 2.5 år sedan och har blivit flitigt använd sedan dess. De kallas för Puddle Jumper och just denna är av märket Stearns. Filippa föredrar denna och jag skulle vilja påstå att den sitter aningen bättre då den är lite mindre. Denna är även certifierad som flytväst i USA. Tyvärr har jag inte hittat dessa i Sverige.

De andra två kommer från Sevylor och jag köpte dessa på Swiminn för strax under 200 kr. Dom är också superbra om än lite klumpigare. Helt klart mitt bästa tips för barn! 💙

One thought on “Puddle jumper 

Kommentera gärna!

