Äntligen kompisar!

En av den främsta anledningen vi valde Koh Lanta för vår Thaimout var för att Ludde och Filippa skulle ha andra barn att leka med. Men sedan vi kom hit har dom inte lekt med någon annan och när vi försökt hjälpa till med att få kontakt med andra har vi fått höra att de är för blyga. Tråkigt för dom och det nöter ju mycket på syskonrelationen och såklart jobbigare för mamma och pappa…

Men idag släppte det! Äntligen började de leka med en svensk sexåring och efter det släppte tydligen hämningarna och de lekte med flera olika barn. Hurra! Och om två dagar kommer en av bästisarna och fyra dagar senare de andra. Det är såklart oslagbart.

Själv har jag inte mått särskilt bra. Ständigt illamående och halsbränna. (Nej inte gravid!!! Har min mens dessutom!!!) Har inte heller ätit någon stark mat. Varför har jag halsbränna? Vad ska jag undvika? Vilken mat bör jag satsa på? Tack på förhand…

Kommentera gärna!

