Koh Jum levererar!

Halleluja vad vi behövde det här! Koh Jum är helt magiskt på alla sätt och vis. Vädret är perfekt, havet varmt och lugnet har verkligen infunnit sig. Filippa och Casper har sovit bra på dagen och Ludde ligger nu i vår rymliga Bungalow och vilar och jag hoppas han somnar. Sömn och mat är receptet för harmoniska barn. Det har blivit tydligare än någonsin under vår Thaimout!

Allt är fantastiskt, men jag är glad att vi är här i bara 4 dagar. För det är inte barnvänligt. Jag skulle gärna komma tillbaka och stanna längre när Casper är tre år. Om man är lite orolig av sig skulle jag rekommendera från 5 år. Dels är det mycket trappor upp och ner (hade vi bott här alla 6 veckor hade jag fått buns of steel) och sen är räckena runt om här väldigt osäkra för småbarn. Skulle vi låta Casper gå fritt skulle han vara död innan vi ätit upp vår frukost.

Stranden är fantastisk med mycket naturlig skugga, men det är ganska mycket sten i havet så man måste akta sig lite. Poolen är inte heller barnvänlig då kanterna är vassa och Filippa kan inte själv ta sig upp ur barnpoolen. Dessutom är det ett stup en meter framför och som sagt är staketen inte de säkraste…

Men som sagt, hade Filippa varit yngst hade vi gladeligen stannat här längre. Så härligt är det och man har liksom hamnat i paradiset. Och reser ni utan barn, ja då tror jag det blir svårt att lämna stället…

Kommentera gärna!