Filippas 3 årskontroll på BVC

Jag vill varna för ett skrytinlägg här, men jag kan inte hjälpa det, jag är stolt så jag nästan spricker! Filippa hade nämligen sin treårskontroll på bvc och ACED IT! Hon är alltså så oerhört begåvad att jag vet inte vad. Ok jag överdriver lite, men hon är så STOR fastän i ett miniformat. Bästa älsklingen. Ok vi går igenom vad som hände på kollen.

Först vägdes och mättes hon. Och ja, hon är pytteliten. Väger 12 kg och är 89 cm lång. Hon följer sina kurvor någorlunda bra och hon är proportionelig.

Sen fick Filippa sätta sig vid ett litet bord och vår BVC sköterska, Helena, la fram några bilder som dom pratade om. Vad det var, vilken färg osv. Två bilder hade hon gömt undan och Filippa fick vända upp dom själv. Första var på en napp! Och Filippa började skratta. Så himla roligt att hon nu fått en distans till napparna! Hon berättade för Helena hur hon lämnat dom till kaninerna. Nästa bild var på en potta. Och Filippa som varit helt torr sedan i somras och går bara på toaletten fnissade igen och sa att potta var för Casper!

Efter det var det dags att rita. Filippa började med att testa kritorna lite, och ska jag vara ärlig så trodde jag inte hon kunde så mycket mer. Men så skrev hon ett väldigt prydligt F och frågade vad Helenas bokstav var och skrev ett H. Då frågade Helena om Filippa kunde rita en gubbe, och minsann det kunde hon. Med ben och armar och till och med hår, mun, näsa och ögon. Helena bad om att få behålla bilden för det var minsann inte varje dag en treåring kunde så mycket! (Ja, förlåt men jag varnade för skryt!)

När vi pysslat färdigt fick Filippa även visa sina motoriska kunskaper och fick kasta, fånga och sparka en boll. Vilket hon kunde förstås. Vår lilla stora tjej som har så mycket humor och starka känslor inom sig. Det är (oftast) en fröjd att vara din mamma! ❤

img_8320

One thought on “Filippas 3 årskontroll på BVC

Kommentera gärna!

