Halsfluss 

Jaha. Då fick jag den där nedrans halsflussen jag med. Linus insjuknade för nästan två veckor sedan så jag trodde jag var safe nu, men icke. Vanligtvis skulle jag inte åkt till vårdcentralen vid feber och halsont (van vid att det är vanlig influensa), men eftersom Linus fick diagnosen då han åkte in endast för att få läkarintyg som jobbet krävde så hade jag ju höga misstankar. Och mycket riktigt, efter ett prov (fy fan vad vidrigt det är att bli topsad i halsen. Trodde jag skulle kräkas) visade det sig att även jag hade halsfluss.

Så nu blir det antibiotikakur för mig och vila i några dagar. Som tur är (!!!!!!) så kommer Linus hem ikväll. Alltså jag var ingen bra mamma imorse. Filippa hade en strulig natt och väckte Ludde en massa, så de var supertrötta och griniga på morgonen. Tack och lov piggnade de till och jag lämnade dom på föris vid 10 innan jag drog till vårdcentralen. Dom har det definitivt bättre där än hemma med en sjuk mamma.

Casper får dock stå ut med mig. Vi kollar nya Babblarna filmen från soffan och har det ganska mysigt ändå. När vi var på Ica Maxi innan för att hämta ut penicillinet samt köpa present som Ludde ska ha med till kalas imorgon så somnade Casper i kundkorgen. Sjukt gulligt.

Ni kanske noterar semlorna i korgen? Dom är jag så värd dels efter en någorlunda sockerfri vecka (åt lite brie med fikonmarmelad till kvällssnack varje dag…) och så är jag ju sjuk herregud! 

Kommentera gärna!

