Nyårslöften 2017

Eftersom det fortfarande är januari (känns det inte som världens längsta månad???) så är det väl fortfarande ok att skriva ner sin lista med nyårslöften nu? Här kommer min iallafall!

1. Egentid. Jag har sagt det tusen gånger. Vad jag behöver är mer egentid! Så varje gång Linus kommer hem ska jag göra något för mig själv. Det kan vara så litet som att gå på ett yogapass eller lite mer planerat som middag med en vän. Planen är att göra något där jag inte ”bara” är mamma utan kan få (åter)upptäcka vem ANNA är. 

2. Träning. Nej jag har inga ”beach 2017” planer, men jag mår så mycket bättre av att träna så jag måste prioritera det. Blir ju dessutom egentid på köpet så win-win. Framförallt blir det yoga och simming.

3. Fira mer. När jag fyllde 40 och hade en härlig middag med familj och vänner så insåg jag att vi firar alldeles för lite nu för tiden. För lite skumpa, för lite vardagsuppskattning. Vi ska inte bara traggla igenom vardagarna utan njuta mer och oftare. Så ja, jag ska festa mer! Köpa födelsedagspresenter och hurra och skåla. Visst låter det som en rolig plan? 

Vi har haft en långsam start på 2017, men visst låter det som vi borde få ett härligt år? Det behövs efter ett 2016 som jag minns som i en dimma. Nu är barnen lite större och livet som trebarnsfamilj blir bara enklare och bättre. Heja 2017!!!

Mer sånt här alltså! 😁

Categories JAG

Kommentera gärna!

