Kokpunkten Actionbad

Igår var det planeringsdag på förskolan och eftersom Linus kom hem på förmiddagen från Berlin passade vi på att ta en utflykt till Actionbadet Kokpunkten i Västerås. Ingen av oss hade varit där förut och vi var sjukt taggade.

Vi kom dit vid tvåtiden och det var seriöst kanske 10 andra där då. Omklädningsrummet var helt tomt och barnen kunde röja runt utan att störa någon. 

Vårt första intryck var bara WOW! Vi gick först till barnområdet som var perfekt för de mindre barnen. Casper trivdes kanon i det varma vattnet och Filippa och Ludde åkte den mindre vattenrutschbanan och lekte med de olika installationerna. 

Ludde ville snabbt kolla in resten av stället så Linus och jag turades om att åka de olika attraktionerna. Vilken lycka!!! För mig som är ett vattendjur är detta mycket roligare än karuseller. 
Det fann även en mindre utomhuspool som var häftig att simma i nu när det är under nollan. Supervarmt i poolen och kallt i luften gör att det blir svårt att andas. Intill låg en spa avdelning men man behövde betala extra för det och det gör man inte när man är där med tre småbarn  (18 årsgräns).

Bästa med Kokpunkten:

– Värmen både i luften och vattnet.

– Sjukt roliga attraktioner som funkar från ca Luddes ålder och, ja, uppåt!

– Att det var så fräscht.

Mindre bra:


– Visst är det stort, men ändå bara 4 rutschkanor. Det borde kunna få plats med fler.

– Värmen var inte på i korridoren till omklädningsrummen. Burr! 

– Lite tydligare anvisningar hade jag behövt. Som tex Black River som ibland är upplyst och andra gånger nattsvart. Det blev en chock för Ludde när han skulle åka med mig och vi såg INGENTING hela den långa vägen ner. Och gissa vem som fick skulden..? Som tur är gick det över snabbt!

Mina tips är definitivt att åka en vardag, gärna tidigt på dagen. Att slippa köer och risker för påkörningar är guld värt. Ha med extra handukar för barnen så de har torra efter badet. Och bäst är det att åka med bebisar som Casper eller modiga barn som Ludde. Filippa hamnade lite mitt emellan. Lite för stor för barnavdelningen och inte tuff nog för rutschkanorna. Som hon dock testade men sen tittade mig djupt i ögonen, pekade med hela handen och sa allvarligt, ”Inte igen mamma”. 😂

Det blir säkert fler turer dit när Filippa blir lite äldre eller kanske med Ludde och någon kompis. Jag åker gärna igen! Ni får gärna tipsa mig om andra roliga aktiviteter för barnen!

Kommentera gärna!

