DIY: Tavlor till Luddes rum

För en tid sedan köpte jag några olika prints på djur från AliExpress till Luddes ”Savannrum”. Jag ramade in dessa med svarta ramar från Ikea men kände mig inte nöjd och fick istället en idé. Eller inte direkt min idé, andra har definitivt gjort det före mig. Men jag tänkte iallafall berätta hur jag gjorde det. 

Jag köpte en billig list med 3 cm bredd som jag sen sågade i bitar som var lika breda som printen. Jag ville ha en mörkare färg och bestämde mig för att testa ett tips från Trendenser där man använder stålull, ättika och svart te för att skapa ett patinerat utseende. 

Först såg det inte ut att hända så mycket, men när de torkat var de superfina! Och då var det dags att sätta ihop ramarna. Häftpistol, hampasnöre, listbitarna och motiven var allt som behövdes.

Och så här blev resultatet! Väldigt nöjd blev jag! Nästa gång rummet är någorlunda städat (hehe) ska jag fota helheten lite bättre. 

Kommentera gärna!

