Formsvacka

Det finns såklart många anledningar till att jag har en svacka för tillfället. Med två penicillinkurer i ryggen, sömnlösa nätter med snoriga och febriga barn och så den här andra grejen som upptar hela min hjärnverksamhet. Men jobbigt är det.

Jag orkar ingenting. Hemmet är helt upp och ner och jag kan ändå inte förmå mig att städa. Jag stirrar ohälsosamt mycket i min mobil och är inte närvarande för barnen. Pallar liksom inte. 

Hur tar man sig ur en sån här formsvacka?

Casper och jag tog en kaffe på förskolan när vi lämnade storsyskonen. Längtar så till 3e april när han börjar där! Kanske hemskt att säga men jag tycker verkligen inte det är kul att vara hemma själv med en ettåring. Han är van vid att ha andra barn omkring sig och tycker jag är skittråkig (alltså även när jag inte stirrar i mobilen). Jag brukar försöka övertala Ludde eller Filippa att stanna hemma från föris men dom vägrar.

2 thoughts on “Formsvacka

Kommentera gärna!

