Från kaos till ren misär

Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag har gjort både och de senaste dagarna. Mest gråtit. Men egentligen är det förstås inte mig det är synd om utan om lillkillen Casper. För nu har han inte bara ont i tummen (som han heller inte kan suga på), nej nu har han hela munnen full med blåsor som spricker och blöder om och om igen… Och snorig är han. Ska vi ta en gissning på hur många gånger han vaknar per natt? Fler gånger. 

Så det är klart att det är mest synd om Casper, men faktum är att jag förstås vaknar varje gång (oftast med sparkar och skallningar då han sover på mig och får utbrott vid varje uppvak) och när han gör detta var femtonde minut så hinner jag ju inte somna om varje gång.
Ovanpå detta lägger vi att Filippa är förkyld. Pigg men besvärad av en rinnande näsa som gör att näsan svider. Och sen förstås badrumsrenoveringen. Om det är något jag tar med mig från detta så är det att om badrum ska renoveras i nya huset så ska det ske innan inflytt! Och eftersom badrummet är original från 1995 och har plastmatta så känns det som ett måste. Om köket känns som ett stort projekt så är det ingenting med badrummet som ska mer än dubblas i storlek genom att ta bort ett sovrum. Åh herregud…

Men mer om det i ett annat inlägg. Vi hade åtminstone en hyfsat bra dag idag tack vare att farmor och farfar hämtade upp Ludde och Filippa vid lunch så jag kunde lägga mig tillsammans med Casper som äntligen fick lite vila. Ludde har varit så himla duktig och hjälpsam, och när jag brutit ihop har han kramat mig. Finaste killen alltså vad hade jag gjort utan honom? 

Vid fyra kom dom hem och då åkte vi och köpte en pizza som vi tog med till förskolan. Skönt att kunna hänga där när byggarna jobbar även på helgen! Imorgon kommer plattsättaren… Silverlining – det går galet snabbt!

Lite gott framför teven en lördagkväll och alla är sams

Kommentera gärna!

