Februari sammanfattat

Ja ni, februari var inte en höjdarmånad för vår del. Jag tänkte blicka tillbaka lite på vad som hänt.

Hälsa

Linus, jag och Casper har tillsammans gått på FYRA penicillinkurer. Ludde och Filippa har varit hemma från förskolan pga förkylningar. Mycket sjukdom med andra ord!

Egentid

Min mamma och jag var på Phantom of the opera på Cirkus vilket var härligt. Annars nej. Tiden har inte funnits till.

Jobb

Eh NEJ

Mannen

Han har jobbat väldigt mycket pga en månad med special (läs: dåligt) schema. Nu är han tillbaka på sitt vanliga jobba 5 dagar vara ledig 3 dagar. Han har dessutom fått bo på hotell vilket varit påfrestande för honom. Imorgon flyttar han in i sin nya lägenhet i Berlin och jag ser främst fram emot att han kommer ha en garderob och tvättmaskin där så jag slipper se hans jobbskjortor! Nej han har ingen sexig pilotuniform…

Barnen 

Förutom sjukdomar har det varit ganska bra. Filippa är inne i en busig period och testar att göra saker hon inte får. Typ rita på väggar och göra illa Casper… Ludde har varit min stöttepelare, men det gäller att han får mat och sömn på rätt tider. Så fort man ruckar på detta så bryter han ihop. Casper har haft den tuffaste månaden med diverse förkylningar, höstblåsor, tandsprickning och skadad tumme. Dessutom har han gått igenom ett utvecklingssprång som har varit tufft. Hoppas verkligen allt blir bättre nu!

Totti

Han fyllde 11 år och det firade vi med att låta veterinären ge honom lugnande och klippa hans klor. Så taskigt men nödvändigt. Han har varit pigg och glad och väldigt nöjd med att han efter 6 års soff-förbud nu får ligga där och gosa med barnen. Vad kan jag säga? Han är ju pensionär!

Huset

Vi har fixat en hel del här hemma. I Luddes rum och så har ju badrummet blivit renoverat! Berättar om det imorgon för då ska det bli klart!

Vänner

Det har varit en väldigt dålig månad socialt sett. Vi har ätit middag med Edwardsson några gånger och sen har Anna-Lena och Anders hälsat på. Andra planerade möten har tyvärr fått ställas in pga sjukdom. 

Resor

Inga under hela februari om vi inte räknar det svettiga besöket på Ikea/Footway Outlet/Krauta i fredags.

Inköp

Vi köpte hus! Så stort! Sen har jag handlat en massa jeans till mig själv på H&M’s rea. Så nöjd. Och en hel del annat därifrån. Kan inte rå för det. Älskar hennes. Ludde fick nya finkängor från Kavat och Filippa dagiskängor från Sorel och jag gav bara 695 kr för båda. 

Men nu är det mars och självklart kommer detta bli en toppenmånad! Eller hur???

One thought on “Februari sammanfattat

Kommentera gärna!

