Sälen = vila?

Jaha hörrni. Då vart man i sälen med tre barn och en kräksjuk make! High life!

Vad som skulle hända var att vi skulle få miljöombyte. Hänga med våra vänner Ida och Fredrik + barn och jag skulle få vila medan Linus tog ansvar för barnen. Redan innan visste jag att det inte skulle bli så men denna situation hade jag inte räknat med. 

Dagen började med att vi drog till pulkabacken i Lindvallen med barnen. Det blåste storm och fanns typ inte en snöflinga kvar på den istäckta backen. Filippa var den första att vilja kasta in handduken och jag följde tätt efter. Det var nämligen misär.

Då kom jag på den fantastiska planen att skippa snön (isen) och köpa badkläder till hela familjen och besöka äventyrsbadet istället. Sagt och gjort, alla blev kittade på Stadium och efter ett par pizzor gick vi och badade. Så härligt och våra badgalningar njöt. Jag provade även på ”surfen” vilket gick ganska bra förutom ett par rejäla vurpor.

När vi var klara och möttes vid utgången flaggade Linus för att han inte kände sig kry. Och mycket riktigt. Väl hemma gick han och la sig och när vi åt middag meddelade Ludde att nu kräktes pappa.

Som tur är är stugan stor med två våningar så Linus har eget rum och badrum. Smittan lär komma från förskolan som haft/har ett utbrott. Barnen har mått bra men kan ju föra över smitta ändå. Jag har varit risig i magen vilket jag tolkat som stress, men kanske jag också varit magsjuk. Förklarar ju isf varför jag blev helt knäckt med allt som hänt.

Nu då? Jo besviken över hur det blivit,  men jag blir liksom starkare av motgångarna även om jag förstår att det kommer ta totalstopp till slut. Nu tröstar jag mig mest med att Linus kommer behöva sjukskriva sig och inte åka iväg på söndag. Och håll alla tummar att inga fler blir sjuka!

Simhallselfie