Lördagkväll på närakuten 

Lilla Casper… Det är inte lätt att vara han för tillfället (eller att vara hans föräldrar). Igår blev han ju bättre under dagen men sedan mycket sämre igen och vid middagen mätte jag hans temperatur till 40.2. Eftersom det var fjärde dagen med feber utan andra symtomer så ringde jag Vårdguiden. Jag fick en tid på vår närakut några timmar senare, men en halvtimme innan det var dags att åka så piggnade han till så pass att jag avbokade tiden. 

Sen sov han bra hela natten och vaknade glad. Så jag var helt övertygad om att han blivit frisk. Men så på eftermiddagen blev han gnällig och vid middagen tempade jag honom igen och det visade sig att han hade 39.5. Suck!

Så jag ringde vårdguiden igen och fick en ny tid bara en halvtimma senare. Jag var så enormt osugen på att åka dit (jag vet, huuur kan jag vara så kall – jag borde inte få ha baaarn) så förhandlade till mig att stanna hemma och städa istället samt natta de andra två. Linus är mycket blödigare än jag är så tuffare för honom med sprutor och sånt, så jag uppskattar att han åkte!

Anyways, Casper fick en ordentlig genomgång samt blod- och urinprov (vet ni hur man får urinprov på småkillar? Värsta plastpåsen på snoppen) men inget svar på varför hans feber inte ger sig. Hans sänka var hög så imorgon kväll ska han tillbaka och ta om provet. 

Ja ni förstår, det är tufft nu. Att inte veta vad som är fel innebär ju att vi inte heller har en lösning. Jaja, vi får återkomma med svar imorgon. 

När han var frisk och glad…

Annars har vi varit produktiva idag. Jag har köpt blommor och planterat i krukor samt fixat på tomt och lekplatser på andra sidan gatan. Linus har målat lite överallt och en hantverkare har reparerat lite panel. Nu börjar det bli fint på riktigt här. 

Kommentera gärna!

