Stress

Nivån av stress jag upplever för tillfället är astronomisk. Jag känner hur jag förlorar levnadsår för varje dag som går. Förhoppningsvis vinner jag tillbaka dem när jag blir en Yogi igen…

Onsdagar innebär att Filippa går till skogen med förskolan och behöver ha med sig matsäck. Senast 9.30 måste hon vara där och jag förstår att det låter som jättesent, men det är inte ofta vi lyckas komma till förskolan innan 10. Idag hade Ludde även logopedtid vid 10 så sen var inget alternativ. Stressad som jag var så glömde jag förstås Filippas ryggsäck i hallen och det fanns noll tid att åka tillbaka och hämta.

Nu har vi iallafall varit hos logopeden och Ludde är lämnad på föris. Casper borde nattas i vagnen, men ett munsår har blossat upp på morgonen (hej stress!) och jag är inte det minsta sugen på att gå ut i kylan och snöyran (japp det snöar förstås). Jag hoppas bara att Casper kan somna i mitt knä på soffan så jag kan sitta och titta på Netflix. För klockan tre ska jag hämta barnen på förskolan igen då Ludde har simskola. 

3 dagar kvar tills Linus kommer hem. 5 dagar tills Caspers inskolning. Andas….

Längtar tillbaka…

One thought on “Stress

Kommentera gärna!

