Casper första dag på förskolan!

Hade vi inte varit mitt hela försäljningskaoset så hade denna dagen haft större fokus på att Casper hade sin första dag på förskolan. Men nu är ju våra tankar dessvärre någon annanstans och istället för att fira min första dag i frihet (ok jag är kanske lite dramatisk nu) så fick jag städa inför kvällens visning. 

Men första dagen av inskolningen gick bra. Casper traskade omkring på gården och hade inte ens tid att säga hej till mig när jag kom och lämnade Ludde. Vid lunch åt han bra och vid 12 åkte han och Linus hem. Vi fixade lite till med huset (målade en vägg – inga konstigheter) och åkte sen till Mall of Scandinavia för att handla tallrikar. Japp, vi fortsätter köpa på oss saker till nya huset. Jag visar ju väldigt sällan vad jag shoppar. Är det av intresse för er läsare? Om så önskas så visar jag! Efter flera års sökande efter vardagsporslin som passar oss har vi äntligen hittat något jag verkligen gillar så halleluja på den. 

Sen blev det simskola för Casper och medans Linus och han gick på den så simmade jag 30 minuter. Jobbigt men så skönt! När vi var klara åkte vi hem till Edwardsson som hämtat alla våra barn på förskolan. Vi käkade där och stannade allt för länge så barnen blev övertrötta, men svårt att gå när man har så trevligt!

Imorgon är det ny förskoledag för Casper,  jag ska på yoga, och budgivningen på vårt hus sätter igång på riktigt!

Casper har ju inget eget rum än men leker gärna med syskonens grejer.